וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "לפלסטינים יש זכות להגן על עצמם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.11.2008 / 20:25

בפגישה עם סגן נשיא סוריה, אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס: "מוכנים לנהל מגעים עם כל ממשל אמריקאי שיכבד את האינטרסים שלנו"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נפגש היום (רביעי) עם סגן נשיא סוריה פארוק א-שרע ודן עימו בכניסת כוחות צה"ל אתמול לרצועת עזה ובמאמצי הפיוס הפנים-פלסטינים. במסיבת עיתונאים שנערכה בתום הפגישה הטיל משעל על ישראל את האחריות למותם של שישה פלסטינים בעזה ואמר כי היא מפרה את הסכם הרגיעה. "לעם הפלסטיני יש זכות להגן על עצמו", הבהיר.

בתגובה לבחירתו של של ברק אובמה לתפקיד נשיא ארה"ב אמר משעל: "אנו כפלסטינים וערבים מוכנים להיפתח ולנהל מגעים עם כל ממשל אמריקאי שיכבד את האינטרסים, הבחירות, העקרונות והזכויות הלגיטימיות שלנו". לדבריו, הצורך של ארצות הברית בשינוי הוא רב לאור "המדיניות השגויה של הנשיא בוש לאורך השנים האחרונות". א-שרע הבהיר כי סוריה תומכת בעמדה הפלסטינית וכי חשובה לה אחדותו של העם הפלסטיני.

אתמול נפגש משעל עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה במסגרת ביקורו בלבנון. השניים דנו בהתפתחויות במזרח התיכון, ובעיקר בזירה הפלסטינית ובמצב הפלסטינים המתגוררים בלבנון. שלשום נועד משעל עם ראש ממשלת לבנון פואד סניורה ועם הנשיא מישל סלימאן. משעל הביע בפני נשיא לבנון את התנגדותו ליישוב הפליטים הפלסטינים בלבנון ואמר לו: "אנו תומכים בזכות השיבה ורואים בו עקרון שייושם. הנוכחות הפלסטינית בלבנון היא נוכחות זמנית ואנו ממתינים להשגת זכות השיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully