וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ג'יהאד נהרג בתקיפת חיל האוויר בעזה

יהושע בריינר וניר יהב

6.11.2008 / 4:18

התקיפה כוונה נגד חוליית משגרי קסאם והפלסטינים מדווחים כי חמוש אחד נהרג. ברק לשגריר מצרים: "לא נסבול התקפות מעזה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

צה"ל מגיב לירי רקטות הקסאם על הנגב. חיל האוויר תקף אתמול בערב (רביעי) בצפון רצועת עזה חוליית משגרי רקטות קסאם, ככל הנראה מדובר בחולייה שירתה את הרקטה הערב אל עבר שדרות. הפלסטינים מדווחים כי פעיל ג'יהאד איסלמי, רסאן א-תראמסי, בן 23, נהרג וארבעה נוספים נפצעו בתקיפה שבוצעה במחנה הפליטים ג'בליה.

במהלך כל היום נמנע צה"ל מלהגיב לירי הרקטות המאסיבי, על מנת שלא ליצור תגובת שרשרת אצל הפלסטינים. ככל הנראה מדובר בחוליה של הג'יהאד האיסלמי, שהייתה אחראית למרבית הירי היום. בסך הכל נורו אל עבר מערב הנגב ואשקלון 45 רקטות קסאם וכן 15 פצצות מרגמה. בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי איימו לפגוע בישראל בתגובה לתקיפה. "הפשע הציוני לא יעבור ללא עונש. האויב ישלם את המחיר על פשעיו נגד לוחמינו ובני עמנו", נמסר מהארגון.

מוקדם יותר אתמול אמר שר הביטחון אהוד ברק לשגריר מצרים הנכנס יאסר רדא בלשכתו בתל אביב, כי "פעולת צה"ל הלילה היתה נחוצה וישראל לא תסבול את המשך ההתקפות לעברה". עם זאת, הדגיש ברק כי בכוונת ישראל לשמור על הרגיעה.

ברק גם תקף את דברי יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בשבוע שעבר בגנות מצרים ואמר כי "השלום עם מצרים הוא נכס אסטרטגי ממדרגה ראשונה למדינת ישראל. אני קורא לכולם לא לפגוע ביחסים המורכבים והחשובים כל כך בהכרזות בלתי שקולות ובלתי אחראיות."

בפגישה שקיים עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, אמר ברק כי "לא נהסס לצאת לפעולות מנע בעזה כמו שעשינו הלילה". את הדברים אמר לאחר מתקפת הקסאמים אל עבר מערב הנגב הבוקר. "היה ברור לנו שלאחר המבצע תבוא תגובה מסיבית מצד חמאס בדמות ירי טילים אל עבר היישובים. אולם המנהרה שנחשפה היתה סיכון גדול לתושבים ולחיילים באזור, והיינו צריכים לשים גבול לחמאס. יחד עם זאת אני מקווה שהרגיעה שהייתה כאן בחודשים האחרונים תמשך, רגיעה שתוכל לסייע לנו בהחזרת החייל החטוף גלעד שליט", אמר.

ראשי היישובים מגבים את צה"ל

ברק הוסיף, כי מעברי הגבול בין ישראל לעזה יישארו סגורים עד לחזרתה של הרגיעה. ביום ראשון צפויה הממשלה לדון בתוכנית להמשך מיגון יישובי עוטף עזה. ראשי הרשויות דורשים למגן את כל היישובים הנמצאים בטווח הרקטות, זאת לעומת החלטת הממשלה שאישרה מיגון של רק חלק מהם.

במהלך הפגישה גיבו ראשי המועצות את פעולת צה"ל מהלילה. "אני סומך על מערכת הביטחון שאם החליטה לצאת לפעולה שכזו, הם עשו זאת מסיבה מוצדקת וראויה", אמר לוואלה! חדשות ראש מועצת אשכול חיים ילין, "אני שמח שההתקפה היום הסתיימה ללא נפגעים ואני מחזק את ידי התושבים ושמח לראות שהם הגיבו באיפוק לירי. לפני כשנה לא הייתה לנו מיגונית אחת, אבל היום כולם יודעים שיש להם מקום להתגונן ממנו ויודעים כיצד לנהוג".

אמש נורו לעבר ישראל כ-40 רקטות קסאם שנפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. הירי המסיבי נרשם כתגובה לפעולת צה"ל אמש בשכונת דיר אל-בלח, בה נהרגו שישה פלסטינים ומטרתה הייתה לחשוף מנהרה שככל הנראה נועדה לחטיפת חיילים מישראל לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully