וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ניצח, ההומואים הפסידו

למרבה האירוניה, ביום שבו עלה לשלטון נשיא שחור וליברלי החליטו שתי מדינות לאסור על נישואים חד מיניים. גם קליפורניה בדרך

רבים חושבים שבבחירות אשר התקיימו הלילה בארצות הברית נבחר רק הנשיא. הדבר רחוק מלהיות נכון – ב-4 בנובמבר בחרו האמריקאים גם 35 חברי סנאט, חמישה מושלים והצביעו בעד או נגד יוזמות כאלה ואחרות.

חלק מהיוזמות האלה, עליהן הצביעו ב-24 מתוך 50 המדינות של ארה"ב, הן פרי יוזמתם של אנשים פרטיים או ארגונים שאספו מספר נדרש של חתימות כדי לבטל או לחוקק חוק חדש במדינה בודדת, ומקורן של אחרות בממשל ששואף להכניס שינוי בחוקה. אם בבחירות לנשיאות ניצח המועמד הליברלי, בכל הקשור ליוזמות השמרנות עדיין שולטת.

המדינה מחוקקת, ה-FBI פושט

הנושא הבולט בניסיונות החקיקה השנה היה הגבלות על זכויות של זוגות חד מיניים. שלוש מדינות – אריזונה, קליפורניה ופלורידה - הצביעו הפעם על תיקונים שיגדירו רק איחוד בין גבר לאישה כנישואים. במקרה של קליפורניה, אחת המדינות הליברליות ביותר בארה"ב, הקרב עוד לא הוכרע, אך על פי התוצאות של 86% מהקלפיות, יש רוב לאישור החקיקה המגבילה. באריזונה ופלורידה התיקון אושר. מעבר לכך, בארקנסו אושרה הצעה שמונעת מ"שותפים מיניים" לא נשואים לתפקד כהורים מאמצים. הדבר פוגע בזכויות של זוגות חד מיניים, אך תקף גם לגבי זוגות הטרוסקסואלים.

מעבר לכך, גם הסוגיה של זכות האישה על גופה עלתה בבחירות. בקליפורניה יש מאבק צמוד (עם נטייה לאי-אישור) על תקנה שתחייב רופא ליידע הורים של קטינה שרוצה לעשות הפלה לפחות 48 שעות לפני ביצוע ההליך. זו החקיקה הכי מתונה בנושא; בדרום דקוטה, למשל, רצו לאסור כליל על הפלות אלא במקרים של סכנה לאם, אונס או גילוי עריות – וגם זה כל עוד מדובר בשבוע העשרים או פחות להריון; בקולורדו ביקשו להגדיר שחיי אדם מתחילים ברגע ההתעברות, ובכך לאסור הפלות. שני הניסיונות האלה כשלו ברוב גדול יחסית.

המדינה עם ניסיונות החקיקה הכי ליברליים היתה השנה מישיגן. שתי הסוגיות עליהן נתבקשו התושבים לתת את דעתם היו אישור שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים ואישור של מחקר בתאי גזע. שתי ההצעות האלה עברו. במדינת וושינגטון סופרים עכשיו קולות בעד ונגד אישור של המתת חסד: על פי 55% מהקולות שנספרו, יש רוב לאישור היוזמה.

הבעיה הגדולה עם חוקי מדינות נפרדות של ארצות הברית היא החוק הפדרלי, שנמצא מעליהן ולפעמים עומד בניגוד גמור אליהן. כך למשל, ב-1996 אושר בקליפורניה השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים, כשברמה הפדרלית הדבר אסור. כתוצאה מכך, מתקבל מצב אבסורדי בו המדינה מאשרת לאנשים להחזיק בתי מרקחת למריחואנה, ואילו סוכנים פדרליים פושטים על בתי המרקחת האלה וגוררים את בעליהם לבתי משפט פדרליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully