וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סטודנטים במילואים כבר לא יצטרכו להתחנן"

נעמה טלמור

5.11.2008 / 17:14

הכנסת אישרה את הצעת החוק לזכויות סטודנטים במילואים. יוזמי החוק: "חובה לחזק את מי שמקדיש עצמו לביטחון המדינה"

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לזכויות סטודנטים במילואים. החוק קובע כי המוסדות להשכלה גבוהה יסייעו לסטודנטים המשרתים במילואים באמצעות מועדי בחינה מיוחדים, דחיית מועדי הגשת עבודות, עזרה בהשלמת חומרי לימוד ומטלות הקורסים, מתן קדימות ברישום לקורסים ומינוי גורם רשמי מטעם המוסד שירכז את הנושא.

החוק הוגש לכנסת על-ידי שרת החינוך יולי תמיר (עבודה) וח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו). "בימים בהם מדברים על מוטיבציה, שירות בצה"ל ומחויבות חברתית של האזרחים במדינה," אמרה תמיר, "מוטלת עלינו החובה לחוקק חוק זה. אנחנו נתקלים לא אחת במצבים בהם סטודנטים המשרתים במילואים צריכים להתחנן על נפשם כדי לזכות בהקלות ובהטבות שמגיעות להם. היום אנו אומרים לסטודנטים המשרתים 'תודה' ומעניקים להם את התמיכה והגיבוי הציבורי הראויים להם".

ח"כ מילר, שהוא גם יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת, הוסיף כי "החוק מעביר מסר חד וברור שיש לחזק ולהוקיר את אלה המקדישים עצמם לשמירה על ביטחון המדינה. סטודנט שעוזב את כל עיסוקיו כדי לשרת במילואים, אסור שיהיה מוטרד מההשלכות של היעדרותו".

יו"ר ארגון הסטודנטים במכללות, נתנאל איזק, אמר בתגובה כי "החוק מהווה את תחילת הדרך בהשגת זכויות לגיטימיות והכרחיות לרובד עיקרי וחשוב באוכלוסיה. אנו מקווים שחוק זה יהווה פתח להצעות חוק נוספות אשדר יעזרו לרווחת הסטודנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully