וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "מקווים שאובמה ישנה מדיניות החוץ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.11.2008 / 16:04

בתגובה ראשונה על נצחונו של המועמד הדמוקרטי, מסרה דמשק כי "אנו מקווים שאובמה יעבור ממדיניות של מלחמה למשא ומתן"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

שר ההסברה הסורי מוחסן בלאל אמר היום (רביעי) כי הוא מקווה שניצחונו של ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארצות הברית יוביל לשינוי במדיניות החוץ של ארצות הברית. זוהי התגובה הסורית הרשמית הראשונה מאז ההכרזה על ניצחונו של אובמה בבחירות. "אנו מקווים שהנשיא החדש יסייע במעבר ממדיניות המלחמה והמצור אל מדיניות של דיפלומטיה, דיאלוג, תמיכה בתהליך השלום והיעדר התעלמות מבעיות שסובלים מהן העמים", אמר.

בתקופה האחרונה קיימת מתיחות ביחסי ארצות הברית וסוריה, זאת על רקע התקיפה האמריקאית בשטח סוריה לפני כשבוע וחצי שהובילה למותם של שמונה סורים. שר החוץ הסורי ואליד מועלם התבטא מספר פעמים נגד התקיפה ואמר כי ארצו ממתינה להבהרות מארצות הברית. "אם ההבהרות לא יספקו אותנו, סוריה תבחן מספר אופציות שארצות הברית יודעת שהן כואבות", אמר. לדבריו, סגירת המרכז התרבותי ובית הספר האמריקאים בדמשק הם "צעדים מקדימים בלבד".

בתוך כך, חיזבאללה פסימי לקראת עידן אובמה. חבר המועצה הפוליטית של חיזבאללה, ראלב אבו זינב, אמר לאתר "אל-ערביה" כי ארגונו אינו צופה שינוי משמעותי במדיניות החוץ של ארצות הברית בתקופת נשיאותו של ברק אובמה. "אובמה הגיע לבית הלבן כתוצאה מהאסונות שגרם בעולם ממשל בוש, הכוללים את המשבר הכלכלי ואת השימוש בכוח נגד עמים במזרח התיכון ובעולם השלישי", אמר.

אבו זינב הביע תקווה כי הממשל האמריקאי החדש יביט על העולם באופן יותר מציאותי ואנושי וטען כי הוא אינו סבור שבוש ינצל את התקופה שנותרה לו כדי להתקיף באירן. "יחד עם זאת", הוסיף, "איננו מצפים שארצות הברית תשנה את מדיניותה, בעיקר מדיניות החוץ". לדבריו, מדובר בסופה של האימפריה האמריקאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully