וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייעשה לראשי המורים שקיבלו שוחד

עדי שמחוביץ

5.11.2008 / 16:38

6 חודשי מאסר נגזרו על מזכ"ל הסתדרות המורים לשעבר ועל בכיר אחר בארגון בפרשת אונ' לטביה. יוכלו להמיר העונש לעבודות שירות

גזרי דין ניתנו היום (רביעי) בפרשת התארים הפיקטיביים בהסתדרות המורים. בית משפט השלום בתל אביב גזר שישה חודשי מאסר על אברהם בן שבת, לשעבר מזכ"ל הסתדרות המורים וחודשיים מאסר על אורי גרומן ששימש ראש סניף הסתדרות המורים בחיפה. את תקופת המאסר יוכלו השניים להמיר בעבודות שירות בכפוף לחוות דעתו של הממונה על כך.

בן שבת וגרומן הורשעו באפריל האחרון בעבירות של קבלת שוחד וקבלת דבר במרמה במסגרת הפרשה שכונתה "פרשת אוניברסיטת לטביה" ונחשפה לפני שש שנים. השניים הואשמו בקבלת שוחד מחברת "מודום" שהפעילה שתי שלוחות של אוניברסיטאות זרות בארץ, מטעם ברלינגטון קולג' ומטעם אוניברסיטת לטביה.

השניים למדו לתואר ראשון בפסיכולוגיה בשלוחת ברלינגטון ובן שבת המשיך ללימודי תואר שני בשלוחת לטביה. בן שבת הורשע כי במהלך לימודיו קיבל טובת הנאה על ידי דחייה ממושכת של תשלום שכר הלימוד, ואילו במהלך התואר השני קיבל פטור משכר לימוד בסך 23 אלף שקלים. גורמן הורשע כי שילם שכר לימוד בסך 2,000 שקלים בלבד. לאחר קבלת התארים קיבלו השניים מהסתדרות המורים תוספות שכר בשווי מאות אלפי שקלים.

בפרשת התארים הפיקטיביים היו מעורבים אלפים, ביניהם חבר הכנסת לשעבר מש"ס יאיר פרץ, שהורשע בניסיון לקשירת קשר. השופטת מרים דיסקין נימקה את גזר הדין בכך שהטבות שקיבלו השניים היו פרי יוזמתו של מנהל חברת "מודום", אבן חן. כמו כן, "הנאשמים הכו על חטא והביעו בושה וצער". נוסף על עונש המאשר נגזר על השניים גם תשלום קנס. בן שבת נדרש לשלם 30 אלף שקלים וגורמן ייאלץ לשלם עשרת אלפים שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully