וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת מפלה לרעה ערבים על פני דרוזים?

פנחס וולף

5.11.2008 / 15:11

בעוד שהכנסת ביטלה איחוד בין ערים דרוזיות בכרמל, היא דחתה בקשה דומה של ערים ערביות בגליל. אופיר פינס: "אמבוש גזעני"

הכנסת הבדילה בין הדרוזים לערבים" בעוד שחברי הכנסת אישרו את פירוק האיחוד בין דליית אל-כרמל ועוספייה הדרוזיות, הם סירבו לפרק את איחוד הערים מג'ד אל כרום-דיר אל אסאד ובאקה-ג'ת הערביות. פירוק איחוד הערים הדרוזיות עבר ברוב של 66 תומכים, כולל סיעות הימין. ואילו פירוק איחוד הערבים נכשל משום שרק 49 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, בעוד שמדובר בהצעת חוק תקציבית הדורשת תמיכה של לפחות 50 ח"כים.

שר הפנים מאיר שטרית (קדימה) הביע צער על פירוק איחוד הרשויות הדרוזיות. במליאת הכנסת הוא אמר כי "אני מצטער שהכנסת מקבלת החלטות המונעות משיקולי פריימריז. הישובים שבהם לא התקבלה החלטה על הפירוק הרוויחו, שכן הסיכוי להצלחתם גבוה. למרות שהסרתי את התנגדותי לביטול האיחודים, אני סבור, וכך סבורים גם הגורמים המקצועיים, שביטול האיחודים אינו מטיב עם היישובים".

ההבדל בהצבעה גרם לחילופי האשמות בין ימין לשמאל. יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל, הסביר את אופן הצבעת הימין בכך ש"עם הציבור הדרוזי יש לנו שותפות אמת וחובה על המדינה לסייע להם. לעומת זאת, הציבור הערבי מבקש להתנתק ממדינת ישראל וחותר תחתיה ותחת אופייה היהודי".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, האשים את הימין בגזענות. "זהו אמבוש גזעני", הוא אמר בתגובה. "מפלגות הימין התגלו במלוא כיעורן ועל חודו של קול הפילו את פירוק האיחוד במגזר הערבי, בעוד פירוק איחוד זהה במגזר הדרוזי אושר".
יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, ויו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרו בתגובה כי, "על רקע שיקולי הפריימריז מפלגת קדימה הוכיחה שאין הבדל בינה לבין ישראל ביתנו. אלו הן מפלגות גזעניות שהפלו בין דרוזים לערבים על רקע אתני והפילו את החוקים הקשורים לערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully