וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: טיפול רפואי גם לפליטים

נעמה טלמור

5.11.2008 / 15:13

מרפאה שנועדה לשרת בהתנדבות את אוכלוסיית הפליטים, נפתחה היום בדרום תל אביב. "במעט נתינה אתה יכול לתרום המון"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מרפאת פליטים, שאת הקמתה יזמו משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית, נחנכה היום (רביעי) בתל אביב. מטרתה של המרפאה שממוקמת בתחנה המרכזית החדשה בעיר, היא לתת מענה רפואי ראשוני ומתמשך לאוכלוסיית הפליטים שמרוכזת באזור. על פי גורמים במשרד הבריאות, מדובר במתן מענה לעשרות אלפי פליטים.

עד כה נבדקו במרפאה החדשה כ-300 פליטים שמעמדם החוקי אינו מוסדר. ביניהם, פליטים מחבל דארפור, חוף השנהב ומהגרי עבודה. כ-80 רופאים ואחיות מתנדבים במרפאה ובמשרד הבריאות וההסתדרות הרפואית קוראים לאנשי רפואה נוספים להצטרף ולהתנדב במרפאה. כמו כן עלתה קריאה לתרומה של תרופות. יצוין כי משרד הבריאות מממן את שכירות המבנה שבו פועלת המרפאה.

"מדינת היהודים צריכה להתעשת"

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר יורם בלשר, אמר כי "סברנו שאין מענה לאוכלוסיה הזו, לצערי הרב זכויותיהם של הפליטים אינן נכללות בחוק הבריאות הממלכתי ודווקא בתור מדינת היהודים, אנחנו חייבים להתעשת ולהחיל זאת גם עליהם". ד"ר שי פינטו, רופא מתנדב במרפאה אמר: "מדהים לראות את הנזקקות, במעט נתינה אתה יכול לתרום המון. יש כאן אנשים שפוגשים רופא בפעם הראשונה וצריך להבין שיש פער עצום בין הפליטים ובין אזרחי מדינת ישראל".

ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר חזי לוי, בירך על פתיחת המרפאה ואמר כי "לכולנו ידוע שהאזור הזה מנקז אליו רבים מאוכלוסיית הפליטים, שהגיעו למדינת ישראל בדרך לא דרך. המרפאה הזו נועדה לתת מענה לרפואה ראשונית לאוכלוסיה הזו. אני שמח שמצאנו פתרון לכל אותם שגורלם לא שפר עליהם לעת הזו וכשאין פתרון אחר, זה הטוב ביותר שאפשר לתת". במשרד הבריאות מדגישים כי הרופאים במרפאה מחויבים לכללי אתיקה רפואית וכי אין כל קשר בינם לבין רשויות ההגירה.

מרופאים לזכויות אדם נמסר: "אנו מברכים את כל מי שמגיש סיוע לאנשים שהמדינה מסרבת להכיר בהם. עם זאת, משרד הבריאות נוקט בפתרון הקל והלא ממצא ומשתמש במתנדבים על מנת להסיט את תשומת הלב מכך שאינו ממלא את אחריותו ומוצא פתרון מערכתי וכולל לבעייה במסגרת מערכת הבריאות. המרפאה של הסתדרות הרופאים, במימון משרד הבריאות, כמו גם המרפאה של רופאים לזכויות אדם (שלא במימון משרד הבריאות), לא יכולות לתת מענה לבעיות רפואיות הדורשות אשפוזים בבתי חולים, טיפול בחולים כרוניים ובמחלות מסובכות. את זה ראוי שתעשה מערכת הבריאות הציבורית. משרד הבריאות מסרב לעשות כן באומרו שדרוש לו תקציב נפרד ויעודי ממשרד האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully