וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאדיחה של רובי ריבלין עם היטלר ואחמדינג'ד

פנחס וולף

5.11.2008 / 14:44

דוברו של חבר הכנסת מהליכוד שלח טיוטת נאום, לפיה "אין פסול במו"מ עם היטלר ואחמדינג'ד". לאחר מכן התברר כי ריבלין פסל הנאום

דוברו של ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) שגה כנראה בשליחת הודעה לתקשורת, וגרם לסערה זוטא במפלגה. לדברי דוברת הליכוד, הדובר שלח בטעות טיוטת נאום שלא אושר לקראת דיון מיוחד בכנסת לציון 70 שנה למאורעות ליל הבדולח. על פי הטיוטה, "אין ולא היה פסול בדיפלומטיה גם עם היטלר. אין פסול גם במשא ומתן עם אחמדינג'ד". בסופו של דבר ריבלין לא נשא את הנאום בנוסח בו נשלח לתקשורת.

"אין פסול ברצון לעשות הכל כדי לא להגיע לעימות", נכתב בנאום שלא נישא, "ואין פסול בנכונות לבלוע את הכבוד, בדרך לפתרונות שימנעו שפיכות דמים. מנהיג אמיתי יודע לנהוג כך. אבל מנהיג אמיתי גם יודע בדיוק עם מי הוא יושב למשא ומתן. מנהיג אמיתי מבין, גם כאשר הוא לוחץ את ידי אויבו, כי עליו להיות נכון, מוסרית וערכית, גם למלחמה וגם למחירה".

בסופו של דבר, פנה ריבלין בנאומו לנשיא ארה"ב הבא ברק אובמה: "מנהיג אמיתי חייב לקרוא נכון את המפה. עליו לזהות נכונה את המגמות. עליו להאזין היטב למה שאומר האויב לבני עמו, בשפתם. עליו להשתחרר מכבלי התקינות הפוליטית. עליו להשתחרר מהקיבעונות התרבותיים ומהאמונה הרומנטית התמימה שלאויב יש קוד מוסרי כלשהו. עליו להניח בדיוק את ההיפך. זה הלקח האוניברסלי שהייתי מבקש היום מברק אובמה להפנים, 70 שנה מאז נובמבר 1938".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully