וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב הרוח

נורית אסיאג

6.11.2008 / 9:49

פסטיבל נאטראז' בים המלח, קורס יצירה אינטואיטיבית, שיפור דימוי הגוף הנשי לפי ביירון קטי והתחברות ללב באשרם במדבר - האירועים של השבוע

מלך הריקודים

פסטיבל נאטראז' פותח שעריו בפעם השמינית ומתארח שוב בכפר הנופש מצוקי דרגות בים המלח. רק במקרה שאתם עדיין לא יודעים, משמעות המילה "נאטראז'" היא בסנסקריט "מלך הריקוד" וזה כבר נותן רמז על תכני הפסטיבל.

אמנם הפסטיבל - לפי המארגנים - אינטימי ולא מסחרי, אך אין להסיק מכך שסממני הז'אנר נעדרים ממנו. התוכנית תתנהל בשישה מתחמים סגורים ומוגנים מרוח ומגשם, יש קבלת שבת, מסיבות וחגיגות וכמובן - מבחר אינסופי ומגוון של סדנאות ומפגשים והיצע מרשים של מנחים ומורים.

באתר נומיינד תוכלו לקבל תוכנייה מפורטת של כל השיעורים בכל המתחמים, אבל בכל זאת נספק לכם טעימה מהמבחר: מגוון מדיטציות (גם דינמיות), קונטקט, יוגה, טאי צ'י, ריקוד אפריקאי, ריו אביירטו, סדנת טראנס דאנס, ריקודי בטן, נשימות, פסיכודרמה והליכת מלאכים. וזכרו, מדובר בטעימה בלבד. לא נשכח לדווח שמאסטר נסים אמון יגיע לפסטיבל ויעביר סדנה חווייתית והרצאה על זן בודהיזם. עוד באגף המנחים (שוב, דוגמית בלבד): המורה לטנטרה גיטמה, אמיר יעקבי וערן הולנדר בסדנת טראנס דאנס, שאקורה בסדנת פריימל פילינג (הכינו את הילד הפנימי), עמנואל לב בתטא הילינג ונילי דור האלה ביוגה צחוק. במקום יופעל גם מתחם טיפולים שכל רווחיו ייתרמו לבית השאנטי.

נוסף על הלייב נאטראז' (הפעם ינצח על המוזיקה החיה ויט מרקו בהרכב מיוחד מאיטליה) מיסודות הפסטיבל, צפויה חגיגת אלקטרו אחר הצהריים עם יעקבי והולנדר. ואפילו נרשם הפעם חידוש מוזיקלי: לראשונה יהיה אפשר לרקוד כל הלילה, כשעל העמדה - ולו מוזיקה מרחבי העולם - ינצח די.ג'יי אודי בן כנען.
ונסיים בעדכון מהשטח: כל החדרים בכפר הנופש כבר תפוסים, כך שאם אתם פחדני חורף ולא רוצים לישון באוהל, עליכם לחפש לינה בסביבה.

פסטיבל נאטראז'. ה' - שבת, בין התאריכים 13-15 בנובמבר. כפר הנופש מצוקי דרגות, ים המלח. לפרטים ולהרשמה בטל': 8586908- 052, 4584434- 052. עלות: בין 280-320 ש'.

לצייר את העוצמה הפנימית

שרית זלצר, אמנית, מנחת קורסים וסדנאות, מפתחת שיטת גאיה ומלווה נשים בהריון, פותחת השבוע סדנת יצירה מהבטן, המיועדת לנשים בלבד וגם קורס שנתי של יצירה אינטואיטיבית, המיועד לכלל האוכלוסייה. זלצר היא גם בוגרת בצלאל וגם למדה תרפיה באמנות בשיטה האנתרופוסופית וקורות החיים שלה רצופים שינויים, התחדשויות ויצירה.

לפני כ-15 שנה עברה זלצר תאונת דרכים קשה בברזיל שבעקבותיה נכנסה לקומה. לאחר ההתעוררות היא נאלצה ללמוד הכל מחדש - ללכת, לדבר, לתקשר - מה שגרם לה להבין שגם הדברים הפשוטים לכאורה אינם ברורים מאליהם. היא התחילה לתרגל טאי צ'י וצ'י קונג ולמדה להתבונן פנימה ולהקשיב לעצמה. לאחר החזרה ארצה התחילה ללמד קורסים בפיסול אינטואיטיבי, ואף זכתה ללמדם במכללה האנתרופוסופית באנגליה.

"דרך הציור והפיסול אפשר לגלות דברים על עצמך", היא מסבירה. "יצירה היא אפשרות נפלאה לגלות את העוצמה לשחרר את מה שאת לא רוצה בתוכך, ולחזק את מה שכן". מילת המפתח היא התבוננות, כאשר מתוך הציור לומדים להסתכל אחרת על האובייקט או על הנושא. "דרך ההתבוננות באובייקט, את למעשה מתבוננת גם בעצמך".

הקורס השנתי (עד סוף יוני) כולל מפגשים שבועיים בני שלוש שעות, בסדנה לנשים יש שמונה מפגשים בלבד. הקורס מיועד לאנשים שרוצים לצייר ורוצים ללמוד את עצמם דרך היצירה. למרות שפעמים רבות הטכניקה היא זניחה בקורסים של ציור אינטואיטיבי, זלצר נותנת לתלמידים המעוניינים בכך גם הזווית הזו, אבל בגישה אחרת. "ההיבט הטכני", היא מבהירה, "עוזר לדרך הביטוי, אבל הוא לא חיוני".

קורס יצירה אינטואיטיבית. מפגש ראשון (הרצליה): רביעי, 12 בנובמבר, בין השעות: 19:00-22:00. 350 ש' לחודש. סדנת יצירה מהבטן. מפגש ראשון: ראשון, 9 בנובמבר, בין השעות: 9:30-12:30 (רעננה), או שישי, 14 בנובמבר, בין השעות: 9:30-12:30 (הרצליה). עלות: 1,200 ש'. לפרטים ולהרשמה בטל: 4219503- 052.

לנשים

סדנת סוף שבוע (תירגעו, זה בעיר ובלי לינה) תנסה לעזור לכן להיות מרוצות מגופכן. הסדנה תחקור את המחשבות שלכן על אוכל, אכילה ודימוי גוף במטרה להתיידד איתן, לקחת עליהן אחריות ולנהל אותן במקום שהן ינהלו אתכן. נו, אתן יודעות, הכל מתחיל מהראש, והפעם תוכלו ללמוד זאת בעזרת שיטת העבודה (The Work) של ביירון קייטי. את הסדנה תנחה ורד פלד, משפטנית ומדריכת השיטה, שהצליחה להשיל בעזרתה אי אלו קילוגרמים.

דיאטת המחשבות - שיטת העבודה. שישי-שבת, בין התאריכים 7-8 בנובמבר, בין השעות: 10:00-18:00. מרכז פתח למחשבה, חנקין 5א', לפרטים ולהרשמה בטל': 5533448- 052.

למדבריים

לא רק ים המלח קורא לכם בסוף השבוע הבא לפסק זמן רוחני (ראו "רוח העיר"), גם אשרם במדבר מציע לכם פעילות לנפש, אבל הפעם מדובר בתהליך עומק, בלי מסיבות ובלגנים. קרן ברס-בוגנים תנחה את סדנת חזרה אל הלב, המשלבת ריברסינג, אהבה ומדיטציה. הסדנה מתאימה לזוגות וליחידים ואינה מחייבת ניסיון קודם או היכרות עם התחום, רק נכונות לעבור תהליך אינטנסיבי ומשמעותי. דרך אגב, במקביל תתנהל באשרם סדנת לגעת במרחב, לדעת בגוף, המשלבת תנועה, אימפרוביזציה ומדיטציה.

סדנת חזרה אל הלב. חמישי - שבת, 13-15 בנובמבר, אשרם במדבר. לפרטים ולהרשמה בטל': 4422540- 052. עלות השתתפות: 860-940 ש' (כולל כלכלה מלאה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully