וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוץ כלב, רוץ

פורינה

5.11.2008 / 17:10

כל כלב, בין אם הוא דני ענק או יורקשייר טרייר, זקוק לפעילות גופנית. קחו אותו לרוץ, לטייל, או לצעוד על הליכון

גזעים קטנים יכולים לתרגל בתוך הבית, אך עבור הגזעים הגדולים יציאה מהבית היא חיונית, ויכולה להוות אתגר של ממש במזג אוויר קר מאד. אבל למרות תנאי מזג האויר או כושרו הבסיסי של הכלב, יש צורך באימון גופני לפחות פעם ביום.

הנה מספר דרכים להפוך את האימון והמשחק לחלק מחיי היום יום של כלבך :

- בקש הדרכה ממגדלים אחרים ומבעלי מועדוני כלבים. ברר את זמני שיעורי האילוף והספורט, והכנס אליהם עם כלבך, ולו לשם השעשוע בלבד.

- גם אם כלבך כבר מאולף, שיעור רענון יתן לו הזדמנות לחבור אל כלבים אחרים ולמקד את המרץ שלו בהתנהגות נכונה. בחורף, התלבש חם וצא איתו לצעדה. טיול קצר עדיף על לא כלום. מצא מסלול מוגן מרוח והתלבש בהתאם.

- הליכונים הם אופנתיים בקרב בני-אדם ויכולים לגרום הנאה גם לכלבים. תוכל ללמד את כלבך לצעוד על הליכון, אך לעולם אל תניחו לבדו. אל תשאיר את הרצועה מתנדנדת מצווארו בצורה שעלולה לסבך אותו, ובדיוק כפי שאתה נוהג לגבי עצמך, הגבר את מאמציו באיטיות ובהדרגה.

- בקש מהוטרינר הנחיות לזיהוי סימני אזהרה, המעידים על מאמצי יתר של כלבך.

עשה

- התייחס לצרכי כלבך ולמצבו הגופני. לכלב מבוגר עדיפה צעדה נינוחה, ואילו לכלב צעיר עשויה להתאים תכנית תרגול נמרצת. אסור לתת לגורים לאמץ מדי את עצמותיהם, את פרקיהם ואת
שריריהם המתפתחים על ידי קפיצות מוגזמות ותירגול מאומץ מדי. היה הגיוני בדרישותיך מהכלב. משחקי "הב?א" עם צלחת מעופפת שורפים קיטור רב, אך גם לוחצים על מפרקיו עד
לקצה גבול יכולתם.

- התקדם באיטיות! אם לא תרגלת את הכלב באופן קבוע והחלטת להכניס אותו למשטר אימונים, התחל בזמני פעילות קצרים ובקצב איטי, והגדל באופן הדרגתי את הזמן, את הקצב ואת מרחקי האימון.

- התחל בצעדה או בריצה קלה עם כלבך על גבי משטחים רכים, כמו דרכי עפר, חול או משטחי דשא, עד שכפות רגליו יתחספסו. שמור על ציפורניו גזוזות כך שלא ישברו תוך כדי ריצתו.

- עליך ללכת עמו כשהוא קשור ברצועה; כדי שתהיה לך שליטה עליו בזמן ההליכה או הריצה.

- אם אתה מאמן אותו בלילה, ענוד לו רצועת צוואר זוהרת. השתמש ברצועה צבעונית ולבש בעצמך בגדים בהירים, כך ששניכם תיראו ממרחק.

- חפש בכפות רגלי הכלב צמחים קוצניים, גבעולי עשב וקוצים, שברי סלעים או זכוכית, אותם יש לסלק מיידית.

- בדוק נוכחות של קרציות ופשפשים אחרי תרגול בחוץ.

אל תעשה

- אל תאמן את כלבך מיד לאחר ארוחה; קיבה מלאה עלולה לפתח הפרעות עיכול. הסתפק במעט מים לפני האימון ומיד לאחריו.

- אל תצא עם כלבך לריצה בחוץ בצהרי היום. השמש הקופחת היא סכנה לכלבים. העובדה שהכלב מוכן לרוץ בחום של 38 מעלות אינה מצביעה על כך שהדבר בטוח עבורו.

- אל תגדל כלב עצלן. לכלבים חיים ארוכים יותר ובריאים יותר כשהם רזים ובכושר. אם אתה אוהב את כלבך, אמן אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully