וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "על אובמה ללמוד מהטעויות של בוש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.11.2008 / 10:51

בכירי הארגון קראו למועמד המועדף עליהם לבחון מחדש את מדיניות החוץ האמריקאית כלפי הפלסטינים. "נבחן אותו על סמך מעשיו"

בתגובה לניצחונו של המועמד הדמוקרטי ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב, קרא ארגון חמאס לנשיא הנבחר לבחון מחדש את מדיניות החוץ האמריקאית כלפי הסוגיה הפלסטינית וללמוד לקחים מטעויות הממשלים הקודמים, כולל ממשל בוש, בהתנהלותם מול העולם הערבי.

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה אמר היום (רביעי) לרגל בחירתו של אובמה כי "עומדת בפניו בחירה אמיתית בין כיבוש ומצור לבין דמוקרטיה".

דובר הארגון, סאמי אבו זהרי, אמר כי אובמה צריך לגלות אובייקטיביות כלפי הסכסוך ולא לנטות לעבר הכיבוש הישראלי. חמאס הבהיר כי יבחן את אובמה על סמך מעשיו ועמדותיו ולא על סמך דבריו במהלך מערכת הבחירות "שהיו זהים לדברי המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין".

חבר הפרלמנט מטעם חמאס, איימן דראגמה, אמר כי אובמה היה המועמד המועדף לטובת האינטרס הפלסטיני. "זוהי עמדתי האישית ולאו דווקא עמדתו של חמאס", הבהיר. דראגמה ציין כי עקב מקרוב אחר מערכת הבחירות בארצות הברית וכי "אין ספק שעל אובמה יופעלו לחצים רבים, בין השאר מצד הלובי היהודי בארצות הברית".

בתוך כך, יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך את סנטור ברק אובמה על ניצחונו בבחירות לנשיאות ארצות הברית. דוברו, נביל אבו רודיינה, אמר כי אבו מאזן מצפה לעבוד עם הממשל האמריקאי החדש במטרה להתניע באופן מיידי את תהליך השלום על מנת להשיג ביטחון ויציבות במזרח התיכון ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully