וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע נא

אורנה סוסק

6.11.2008 / 8:46

עם המינימום ההכרחי, יוצאים המלקטים לשטח, לכמה ימים. את האוכל (וגם את הכוח הנפשי) הם מוצאים בדרך

אופק אונבר הוא טיפוס טוטאלי. כל מה שהוא עושה, הוא עושה בלהט, עד הקצה, ללא פשרות. אבל, בניגוד ממה שאפשר לצפות מאחד כזה, כולו נינוח, תקשורתי, חייכן, מלא שמחת חיים.
הוא זה שטבע את המונח: "טבעונאי", כלומר, אחד שצורך מזון רק מהצומח ורק במצבו הטבעי, הנא.

כך שיש פה משחק מלים חינני שמנסה להחליף את: "raw-eater".
אופק הוא כזה, ובעצם, הוא סמן קיצוני בכל מה שקשור להפניית הגב לתכתיבים של החברה המערבית המודרנית ויצירה של חיים אלטרנטיביים מן היסוד. החל במזון, בחיי החברה והעבודה וכלה באחרון הדפוסים המושרשים עמוק בנפש המודרנית הנוירוטית, חסרת המנוח.

מידי כשלושה שבועות, הוא יוצא לטיולי לקטות, מלווה בקומץ אמיצים. הלקטות היא מעיין תנועה או אורח חיים, הקשור לתרבויות קדומות, לתנועות מהפכניות ול"אקולוגיה עמוקה"-
"deep ecology", המקדשת את כל צורות החיים ויוצרת את הקשר בין הטבע למערך הרגשי והרוחני של האדם.
מטרת טיולי הלקטות הוא שלוקחים רק את המינימום ההכרחי של ציוד, ישנים בשטח, בפשטות, ביחד. והכי חשוב: לא לוקחים למסע אוכל. אוכלים את מה שמוצאים בדרך: עלים, זרעים, נבטים שורשים פרחים ופירות.

אופק והקיבה שלו רגילים לזה, הם חיים ככה רוב הזמן. לגבי הציבור הרחב, יש להדגיש, מדובר באתגר והזדמנות להעז, להיפתח ולהתפתח.
זה בפירוש לא מתאים לכל אחד ודורש הכנה פיזית ונפשית.

בשלות

הלקטות היא רק הרקע למה שבאמת קורה בטיולים האלה.
למעשה, זהו תרגיל מנטלי של שחרור מחרדות ודאגות. "יהיה לי קר, לא יהיה מספיק אוכל, לילד יהיה נורא משעמם, איך נסתדר בלי פלאפונים? מה נעשה בלילה?" וכדומה.
התרבות המערבית, בסיוע המדיה, גרמו לנו לקשר, עמוק מבפנים, אושר ורווחה עם חפצים ורכוש. אנחנו יודעים בראש שזה לא נכון, אבל טיול הלקטות יוצר את התנאים להיווכח בכך בפועל, בגוף ובנפש.

אופק מספר שבדרך כלל המתח והחרדות מתמוססים בהדרגה, ככל שהמשתתפים נטמעים בקצב הטבעי, בחוויה החושנית , בהוויה הזורמת ללא כסף, ללא מכשירי חשמל, רינגטונים ועומס.
"התנאים האלה יוצרים, או יותר נכון, עוזרים לנו להיזכר, בקרבה המקורית, הטבעית בינינו. מאפשרים לנו ליצור מגע אמיתי, פיזי (לא מיני!) ונפשי. להסתכל בעיניים ולראות אחד את השני באמת."
לא פעם ראה איך ילד, שהתחיל את הטיול צמוד להוריו, תלותי ומתלונן, סופג לאט את אווירת החופש והרוגע ומרשה לעצמו להתחבר לטבע, לשחרר את אמא ולחגוג.

לפני שתצאו לטיול לקט שכזה, כדאי שתדעו שהטיולים מודרכים בעבור תרומות, וקודם לכן יש למלא שאלון ולהקפיד על תרגילי ההכנה. בנוסף, כדאי לקרוא בעיון את החומר באתר וחומר קריאה נוסף המוצע בו ולהתכונן נפשית ופיזית בכל דרך כי יציאה למסע ליקוט מתוך חיפזון וסקרנות גרידא אינה אחראית.
אבל מי שחש, כבר מזמן, שמשהו כאן לא הגיוני, לא כשורה, שחייבת להיות דרך אחרת לחיות את החיים האלה למען השם. כנראה בשל.

מידע על לקטות, על המסעות הקרובים ועוד ניתן למצוא באתר 'לקטים מטיילים'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully