וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה לך גורו

ירון שוורץ

5.11.2008 / 10:55

עד שחווה הארה הוא היה משה קסטיאל, אבל אז הפך לטיוהר, גורו עולמי שהקים את האשרם ”פאצ’ה מאמא” בקוסטה ריקה - הלקסיקון

טיוהר

חלק מהרוחניים פשוט מחרימים אותו, חלק מתעלמים מקיומו וטוענים שדבריו, מעשיו והרגליו סובלים מפשטנות. אבל, ישנו חלק שרוף והדוק של מעריצים שמוכן לנסוע עבורו לצד השני של העולם ולשהות שם לצדו לעולמי-עד. עבורם, טיוהר, הוא פשוט אחד שעשה את זה ובגדול.

הוא נולד בתור משה קסטיאל וגדל בעיירה קטנה ליד תל אביב. שירת בגולני, נסע למזרח, היה באשרם של אושו ונדלק, אבל לא ירדה לו האקסטזה מההתרגשות. עד שהחליט מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול, בחר טיוהר לתקלט במסיבות טראנס ואז נפל לו האסימון. טיוהר הבין שכדי להעביר בזולה ובסתלבט את כל החיים, אי אפשר פשוט לחזור לארץ, להירשם לאוניברסיטה ולקוות שמשהו טוב יקרה, חייבים לפעול ובגדול. טיוהר הרים מפעל כלכלי מקסים: הוא הקים לו ותלמידיו את "פאצ'ה מאמא", האשרם הבינלאומי בקוסטה-ריקה. עכשיו, כשהוא התמקם, כולם מוזמנים לחגיגה.

טיוהר מספר, כי זכה באור באופן ספונטני למדי. לדידו, ההארה היא בעצם סוג של חכמת רחוב משובחת ולא מודעות אינטלקטואלית משמימה. עדיין, לדבריו, עשייה רוחנית היא מועילה ואף נחוצה. הוא ממליץ לנקות את משקעי העבר בכל דרך שנראית לנו, ולהכין וללטש את עצמנו, כך כשיגיע אותו רגע מופלא, נהיה מוכנים לקבלו בשלמותו. בתור מכור לכדורגל הוא מזכיר שתמיד הכדור נמצא במגרש שלנו, ואם אנחנו סובלים - אף אחד לא יוכל להוציא אותנו מזה, חוץ מעצמנו.

כמובן שהשמועות סביב טיוהר רבות הן. אחת מהן טוענת שהוא אחראי על פרישתו של דורון שפר מעולם הכדורסל. על פי השנייה, טיוהר אחראי על הארתו של מורה ישראלי נוסף שמאוד התפרסם בשנים האחרונות - שי טובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully