וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם מיהרו לברך את אובמה

עידן דורנר

5.11.2008 / 10:49

ראשי מדינות רבים דאגו להעביר לנשיא הנבחר מסר של תקווה ושיתוף פעולה. גם באירן הביעו תקווה שאובמה "יתרכז בענייניה הפנימיים של ארה"ב"

מנהיגים רבים ברחבי העולם בירכו היום (רביעי) את הנשיא הנבחר של ארה"ב על ניצחונו בבחירות. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר כי "בעולם מלא תהפוכות וספקות, העם האמריקאי נותר נאמן לערכים שתמיד הגדירו את הזהות של אמריקה, והביע בעוצמה את אמונתו בקדמה ובעתיד. בזמן בו עלינו לפעול יחד מול האתגרים, הבחירות בארה"ב יצרו תקווה גדולה בצרפת, באירופה ובעולם. צרפת ואירופה ימצאו אנרגיה חדשה לשתף פעולה עם ארה"ב, כדי לשמור על השלום העולמי ועל השגשוג".

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר כי "ברק אובמה ניהל קמפיין מעורר השראה, והכניס אנרגיות לפוליטיקה בזכות ערכיו המתקדמים וחזונו לעתיד. אני יודע שאובמה ואני חולקים ערכים משותפים רבים. שנינו נחושים להראות כי ממשלות יכולות לעזור לאזרחים בזמנים קשים אלה, בהם העולם ניצב בפני משבר כלכלי גלובלי".

ממשרד החוץ הרוסי נמסר, כי "תוצאות הבחירות בארה"ב מוכיחות שלכולם יש את הזכות לקוות לרענון בעמדות ארה"ב בכל הנושאים המורכבים, בהם מדיניות החוץ ויחסיה עם הפדרציה הרוסית".

נשיא אפגניסטן חאמיד קראזי אמר כי הוא "מריע לעם האמריקאי על החלטתם הגדולה ואני מקווה שהממשל החדש, והעובדה שנבחר בשל דאגה לבני האדם ללא קשר לגזע ולצבע עור, יביא את אותם ערכים לשאר העולם, במוקדם או במאוחר".

נשיא קניה מוואי קיבקי אמר כי "העם הקנייתי גאה בשורשיו הקנייתים של אובמה. ניצחונו לא רק העניק השראה למיליוני אנשים בכל העולם, אלא נתן לנו כאן, בקניה, תקווה מיוחדת".

נשיא הנציבות האירופית חוזה מנואל ברוסו אמר כי "עלינו להפוך את המשבר הנוכחי להזדמנות חדשה. אנחנו צריכים תכנית חדשה לעולם חדש. כולי תקווה שתחת הנהגתו של הנשיא אובמה, ארה"ב תשתף פעולה עם אירופה כדי להוביל את הסדר החדש. לטובת החברות שלנו ולטובת העולם".

נשיא סין הו ג'ינטאו אמר, כי "הממשל הסיני ואני תמיד ייחסנו חשיבות רבה ליחסי סין-ארה"ב. לקראת העידן החדש, אני מצפה לעבוד יחד עם אובמה מקרוב כדי לחזק את הדיאלוג והיחסים בין שתי המדינות".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה, כי "אני מציעה לך את ברכותיי מכל הלב על ניצחונך ההיסטורי במירוץ לנשיאות. העולם ניצב בפני אתגרים יוצאי דופן עם תחילת כהונתך. אני משוכנעת שאירופה וארה"ב יעבדו יחד באווירה של אמון הדדי כדי להתמודד עם הסכנות ולנצל את ההזדמנויות שמציע העולם".

"רוצים מעורבות בתהליך השלום"

ראש ממשלת יפן טרו אסו אמר: "הברית היפנית-אמריקאית היא המפתח לדיפלומטיה היפנית ואבן היסוד לשלום והיציבות באיזור מזרח אסיה. עם הנשיא הנבחר אובמה, אני אחזק את היחסים עם ארה"ב ואעבוד לפתרון אתגרים גלובליים כמו הכלכלה העולמית, טרור ואיכות סביבה".

ראש ממשלת קנדה סטפן הארפר בירך גם הוא: "אני מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר כדי שנוכל לחזק את הקשר המיוחד בין שתי המדינות. קווין רוד, ראש ממשלת אוסטרליה אמר, כי "המסר של אובמה לתקווה הוא לא רק לעתיד האמריקאים, אלא מסר לתקווה לעולם כולו".

גם אירן הגיבה לבחירה באובמה. עלי אחמוהמדי, יועצו של האיש החזק באירן, מנהיגה הרוחני עלי חמינאי, אמר: "הנשיא הנבחר הבטיח לשנות את הפוליטיקה. יש מקום לשיפור היחסים בין אירן לארה"ב במידה שאובמה יעמוד בהבטחות אותן נתן בקמפיין שלו, הכוללות הימנעות מעימות עם מדינות אחרות, מה שבוש לא עשה בעירק ובאפגניסטן, וגם התרכזות בענייניה הפנימיים של ארה"ב וטיפול בדאגות של אזרחיה".

סאיב עריקאת, עוזרו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר בתגובה לניצחונו של ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב, כי "אנחנו מקווים שהנשיא הנבחר יישאר במסלול וימשיך להוביל את ארה"ב למעורבות בתהליך השלום ללא כל דיחוי. אנו מקווים שחזון שתי המדינות יהפוך מחזון למציאות במהרה".

תנועת "האחים המוסלמים" במצרים פרסמה הודעה, בה נאמר כי "אנו מברכים את אובמה על האמון שנתן בו העם האמריקאי ואנו מקווים שישנה את מדיניות ארה"ב במזרח התיכון ובסומליה ושיאמץ מדיניות צודקת שתשיב את אמריקה לתפקידה כמגינה על זכויות האדם והדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully