וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח שני

אייל דץ

5.11.2008 / 9:18

תלמידים וחיילים יצאו ל'יום הנקיון הארצי' שיערך סמוך לפסח, ובו הם ינקו את הרחובות והפארקים

עכשיו זה רשמי, גם בישראל יחגגו את יום הניקיון הארצי. מליאת הכנסת אישרה אתמול (שלישי) הצעת החוק הקובעת שבישראל יצוין מדי שנה יום ניקיון לאומי. על פי הצעת החוק, יום הניקיון הלאומי יחול על כל בתי הספר ויחידות צה"ל ובמסגרתו יצאו התלמידים והחיילים לרחובות ולפארקים הציבוריים במטרה לאסוף את הפסולת. בנוסף יעברו התלמידים והחיילים פעילויות לחינוך והסברה על מחזור. יום הניקיון בישראלי יתקיים בחודש מרץ, סמוך לפסח.

את הצעת החוק יזמה ח"כ נדיה חילו (עבודה) שאמרה היום כי: "בנוסף לפעולות הניקיון במהלך יום אחד בשנה, אני מקווה להטמיע ערכים ולחנך את הדור הצעיר לדאגה לסביבה תוך כדי עשייה".

יו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ אופיר פינס, ציין כי "הצעת החוק מצטרפת לשורת חוקים סביבתיים שוועדת הפנים מקדמת בימים אלה, טרום פיזור הכנסת, על מנת להשלים ככל הניתן את מהפכת החקיקה הסביבתית שאפיינה את הכנסת ה-17". חוקים "ירוקים" נוספים שיעלו לאישור סופי היום הם החוק לנטיעת עצים חלופיים וחוק המחייב שילוב שטחים פתוחים בתוכניות מתאר מקומיות.

הרעיון של יום ניקיון ארצי נולד לפני 15 שנה ביוזמה הבינלאומית המכונה "מנקים את העולם" (Clean Up the World), במסגרתה מציינות בחודש ספטמבר, למעלה ממאה עשרים מדינות את יום הניקיון. בישראל הוחלט כי יום הניקיון יתקיים במרץ מכיוון שחודש ספטמבר כבר "עמוס" בחגים.
ארגון מגמה ירוקה בירך על הצעת החוק ואמר כי "אנו מברכים את ח"כ אופיר פינס ונדיה חילו על קידום החוק. החוק הוא יוזמה מבורכת, אך לא די בכך. ביצוע החוק מוטל על הציבור, היינו רוצים לראות יותר חוקים סביבתיים שאחריות הביצוע היא על הממשלה. על הממשלה לעשות יותר בנושא הניקיון, הפסולת והמיחזור, מעבר להגדרת יום של רצון טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully