וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי מנסה להרגיע: "פנינו לא להסלמה"

יהושע בריינר ופנחס וולף

5.11.2008 / 9:10

בהערכת מצב שערך שר הביטחון בעקבות האירועים בדרום, טען סגנו: "לישראל אין כוונה להפר את הרגיעה". ליברמן קרא לברק להתפטר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

על אף פעולת צה"ל ברצועת עזה וירי הקסאמים לעבר ישראל, הצהיר הבוקר סגן שר הביטחון "פנינו לא להסלמה", וילנאי אמר את הדברים בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון אהוד ברק בלשכתו בקריה בתל אביב בעקבות האירועים בדרום. "הרגיעה מביאה עמה שקט לישובי הדרום ויש לנו אינטרס לשמור על כך", אמר וילנאי.

לדבריו, "לישראל אין כוונה להפר את הרגיעה, מדובר באיום מיידי שאילולא היינו פועלים הלילה, עלול היה לגרום לחטיפת או פיגוע בעורף - דבר אשר היה מפר את הרגיעה. ניצלנו את הרגיעה להכנת ישובי הדרום ואנחנו ערוכים טוב יותר לאפשרות של הסלמה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב בחריפות לאירועי הלילה ברצועת עזה וקרא להתפטרותו של ברק. "האירועים האחרונים בדרום מוכיחים כי הסכם הרגיעה משמש רק את האינטרסים של חמאס", אמר. "שר הביטחון אהוד ברק, אשר ניהל, החליט והתגאה בהסכם, צריך להסיק מסקנות מיידיות ולהתפטר". ח"כ יצחק בן ישראל (קדימה) שיבח את פעולת צה"ל ברצועה ואמר כי "זהו צעד בכיוון הנכון שיגרום להגברת ההרתעה מול החמאס".

ראש מועצת שער הנגב, שסופגת ירי כבד של רקטות, אמר לוואלה! חדשות כי הוא אינו סבור שהרגיעה הסתיימה. "קשה להגיד שאנחנו מוכנים לחלוטין, אבל בחודשי השקט שעברו עלינו המשכנו בשיפוצים ובהצבת מיגוניות. עם זאת, ישנם עוד יישובים רבים שלא ממגונים בכלל. הממשלה מתכנסת לישיבה בנושא מיגון היישובים אצלנו ביום ראשון, וזה הזדמנות לומר להם שעליהם לעשות את המינימום ולמגן אותנו בצורה שתאפשר לנו לחיות".

על אף האירועים, צה"ל הודיע הבוקר כי הלימודים במערב הנגב יימשכו כרגיל. בבתי הספר ירעננו את הנהלים להתנהגות בשעת ירי רקטות, ונציגי פיקוד העורף יגיעו לאיזור על מנת לדבר עם התלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully