וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות על הנגב: 3 נפגעי חרדה באשקלון

ניר יהב, יהושע בריינר ושי מכלוף

5.11.2008 / 11:16

יותר מ-30 רקטות נורו היום לשטח ישראל. הורים מודאגים הגיעו לבתי הספר באשקלון ולקחו את ילדיהם עמם. 3 נשים הוגדרו נפגעות חרדה

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מטח של יותר מ-30 רקטות קסאם נורה מאז הבוקר (רביעי) לעבר ישראל. שתי רקטות קסאם משופרות נפלו בשטח העיר אשקלון, אחת סמוך למרכז מסחרי והשניה בשטח פתוח בדרום העיר. שלוש נפגעות חרדה, אחת מהן מבית הספר המקיף בעיר, פונו מהמקום לקבלת טיפול בבית החולים "ברזילי" בעיר. שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. בתוך כך, צה"ל תקף הלילה מהאוויר ומהקרקע באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. בפעולה נהרגו שישה פלסטינים, וארבעה חיילים נפצעו.

מפקד מרחב לכיש במשטרה, ניצב משנה דוד ביתן, הדגיש כי כוחות הביטחון וההצלה ערוכים למקרה של המשך ירי על יישובי הדרום. "החל מאתמול העלינו את הכוננות בכל האזור מחשש לירי קסאמים. היינו ערוכים לקראת נפילת שני הטילים הבוקר. ברור לנו שהנזק היום היה יכול להיות משמעותי הרבה יותר, לאור העובדה שהרקטה נחתה כשלושים מטרים ממרכז מסחרי", אמר ניצב משנה ביתן.

ראש עיריית אשקלון רוני מהצרי אמר כי "אנחנו מגבים את פעולת צה"ל, אך אסור שנחזור לימים בהם אשקלון ויתר היישובים הופגזו חייבת להיות פעולה של המדינה, שתאותת אחת לתמיד האם פנינו להמשך הרגיעה או שאנו חוזרים לימי הרקטות".

בתוך כך, צה"ל הודיע כי הלימודים יתקיימו כרגיל. העורף פרש עשרות חיילים ברחבי אשקלון בעיקר במוסדות חינוך ובמרכזי אוכלוסיה. לדברי גורמים בפיקוד, "החיילים ירעננו את הנחיות הפיקוד בשעת אזעקה בבתי הספר". אולם, בעקבות נפילת הקסאמים בעיר הגיעו הבוקר הורים לבית הספר "בית יחזקאל" ולקחו עמם את ילדיהם לפני סיום הלימודים. לדברי ההורים, בית הספר אינו ממוגן והם אינם מתכוונים להמשיך את הלימודים במצב הנוכחי.

קודם לכן כינס שר הביטחון אהוד ברק הערכת מצב מיוחדת בשל ההסלמה ברצועת עזה. בדיון נטל חלק סגנו מתן וילנאי וכן בכירים במערכת הביטחון. סגן שר הביטחון וילנאי הדגיש כי "לישראל אין כוונה להפר את הרגיעה, מדובר באיום מיידי שאילולא היינו פועלים הלילה, עלול היה לגרום לחטיפה או פיגוע בעורף".

"לא נתחשב ברגיעה"

מקורות פלסטינים דיווחו כי טנקים ישראלים פלשו הלילה לאזור דיר אל-בלח וירו טילים לעבר בתים. הפלסטינים דיווחו על שישה הרוגים וכמה פצועים בפעולה. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, הודיעו כי שיגרו מספר טילים נגד טנקים לעבר הטנקים. בהודעה רשמית שפירסם הארגון נמסר כי "לוחמינו מנהלים חילופי אש עם הכוחות הציוניים שפלש לשטח הנמצא מזרחית למרכז הרצועה. "הרגיעה לא תמנע מאיתנו מחובתנו להגן על עמנו נגד הבריונות הישראלית. תגובתנו תהיה כואבת - ישראל תשלם מחיר כבד".

לפי המקורות הפלסטינים, חמישה מן ההרוגים נהרגו בתקיפה של מטוסי צה"ל. בצה"ל אישרו את התקיפה ואמרו כי היא כוונה נגד חוליה של משגרי פצצות מרגמה סמוך לדיר אל-בלח. לדברי הפלסטינים בתקיפה נוספת נהרג פעיל חמאס ונפצעו שלושה עוברי אורח, שפונו לבית החולים בדיר אל-בלח, בהם אישה שנפצעה באורח בינוני. חייל צה"ל נפצע באורח קל ברגלו, קיבל טיפול רפואי במקום והמשיך בפעולה.

הפלגים הפלסטינים הגיבו בירי פצצות מרגמה ורקטות קסאם שנפלו בשטחים פתוחים. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי תגיב לפעולה מבלי להתחשב ברגיעה.

"ישראל מסכנת את הרגיעה"

בצה"ל הסבירו כי הפעולה בוצעה בגלל איתור מנהרה במרחק 250 מטרים מגדר המערכת, שככל הנראה נועדה לחטיפת חיילים בטווח הזמן המיידי. עוד נמסר כי השב"כ העביר התרעה נקודתית לגבי המנהרה. בעקבות ההתרעות, הגיעו כוחות גדולים של צה"ל למקום, אך עם התקרבותם למנהרה, אירע פיצוץ גדול בבית בו היא נמצאה. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות, כי "המנהרה שלשמה נכנסו הכוחות היתה פצצת זמן מתקתקת".

לפי צה"ל, מדובר בפעילות נקודתית לסיכול האיום ללא כל כוונה לפגוע ברגיעה. במקום מתנהלים חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים. מקור ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי כוחות מיוחדים בשילוב עם כוחות הנדסה פעלו בעומק של 300 מטרים בתוך רצועת עזה. לדבריו, "מדובר בסיכול פיגוע לכל דבר".

בתגובה לתקיפות צה"ל ברצועה, הודיעה ממשלת חמאס כי הפלישה הישראלית לעזה מהווה הפרה מסוכנת של הסכם הרגיעה. הג'יהאד האיסלמי קרא לאנשיו לגלות עירנות מירבית ולהתנגד לכל תקיפה ישראלית. "הרגיעה בעזה לא תימנע מאיתנו להגיב על התוקפנות וההסלמה נגד עמנו", מסרו גורמים בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully