וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישבע פדרמן: "השוטרים משכו לי בשיער"

יהושע בריינר

4.11.2008 / 19:48

אשתו של פעיל הימין נעצרה בחשד שהכתה שוטרים בעת פינוי מאחז. לטענתה, שוטרים תלשו את שערותיה עבור דגימת DNA

משטרת חברון תלשה היום (שלישי) במסגרת חקירה שערות מראשה של אלישבע פדרמן, אשתו של פעיל הימין נועם פדרמן, בטענה כי היא זקוקה ל-DNA, כך טוענת פדרמן. המשטרה עצרה את פדרמן בחשד כי לפני כשבוע וחצי הכתה שוטרים שפינו את המאחז הסמוך לקריית ארבע, בו התגוררה משפחתה. המשטרה טענה כי פדרמן לא התייצבה לחקירות שנקבעו לה, ועל כן היה צורך לעצרה. החוקרים דרשו מפדרמן דגימת DNA, אך היא סירבה בתוקף. לדבריה, היא הוכנסה לחדר אחר, שם הסירה שוטרת את כיסוי ראשה ותלשה מספר שערות מראשה. זאת, לאחר שאיימו עליה כי אם תתנגד, יובאו שוטרים שיאחזו בה בזמן תלישת השערות.

"הייתי בהלם כשביקשו ממני להביא DNA שלי", סיפרה פדרמן לוואלה! חדשות, "האם אני חשודה ברצח? איך זה בכלל קשור לחקירה שלי? שבוע וחצי אחרי הפינוי הראשון פתאום נזכרו בי ואז חוקרים אותי ארבע וחצי שעות ותולשים לי את השערות. ההתנהגות של השוטרים הגיע היום לשיאים חדשים ולא מוכרים, ואני בכלל לא רוצה לחשוב מה השלב הבא". פדרמן מתכוונת להגיש תלונה בנדון למחלקה לחקירות שוטרים וכן להגיש תביעה אזרחית כנגד משטרת חברון.

תלישת שערותיה של פדרמן גרמה לזעם רב בקרב מתנחלי חברון, שמאיימים בפעולות מחאה. "יש תחושה שאם מדובר במתנחלי חברון, מותר לעשות להם הכל, אפילו לתלוש שערות לאישה לצורך לקיחת DNA, שלא ברור למה היא בכלל הכרחית. פשוט מתעללים בנו. אם היה מדובר בערבי שהיו עושים לו אותו דבר, כל הארץ הייתה רועשת". כזכור, בשבועיים האחרונים ניסתה המשטרה לפנות את מאחז פדרמן-תור מספר פעמים, אולם נתקלה בהתנגדות עזה. למרות זאת הצליחה המשטרה להרוס מספר מבנים שהיו במקום, אך המתנחלים שבו ובנו את המאחז.

דובר משטרת מחוז ש"י רב פקד דני פולג אמר בתגובה לטענות כי "לפני כשנה וחצי נקבע חוק שבו עצורים שחשודים במספר עבירות מחויבים לתת DNA. בין העבירות האלה נכללות גם עבירות אלימות שבהן נחקרה פדרמן. הדברים נעשו בהסכמה ואינני רוצה להתייחס לטענות. אם פדרמן חושבת כי השוטרים חרגו מסמכותם, היא יודעת לאן ולמי לפנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully