וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם להקמתו של איחוד הים התיכון

4.11.2008 / 16:10

האיחוד אמור לקדם פרוייקטים בנושאי מים, אנרגיה וחינוך. הליגה הערבית תהיה שותפה פעילה וישראל תהיה חברה קבועה במזכירות

שרי החוץ של 43 מדינות הגיעו היום (שלישי) להסכם פשרה בדבר הקמתו של איחוד הים התיכון בפגישה שהתקיימה במרסיי. את הפרויקט להקמתו של האיחוד, שאמור להפיח חיים ביחסים בין המדינות ששוכנות לחופיו, התניע ביולי השנה נשיא צרפת ניקולס סרקוזי, אבל עד כה הקמתו נתקלה בקשיים.

ביומיים של שיחות, הצליחו נציגים ממדינות האזור להתגבר על רב חילוקי הדעות ביניהם, לקבוע את בסיס הפעולה של האיחוד החדש בברצלונה שבספרד וליישב את המחלוקת שפרצה בין ישראל לבין הליגה הערבית.

ישראל התנגדה לרצונה של הליגה הערבית לקחת חלק פעיל באיחוד, בטענה שהליגה יותר מדי מוטה מבחינה פוליטית ותנסה לחסום פרויקטים לשיתוף פעולה עם ישראל. לבסוף, הסכימה ישראל שהליגה הערבית תיקח חלק בכל דרגות הארגון החדש בתמורה לכך שישראל תהיה חברה קבועה במזכירות האיחוד.

בשנתיים הקרובות אמורות הנשיאות התורניות של האיחוד החדש - צרפת ומצרים – להמשיך בתפקידן. בעתיד ימונה לאיחוד מזכיר כללי וחמישה סגנים – ישראלי, פלסטיני, איטלקי, מאלטזי ויווני – שימלאו את תפקידם במשך קדנציה של שלוש שנים.

מטרתו של האיחוד תהיה לקדם תוכניות מעשיות בנושאי מים, אנרגיה וחינוך שיעזרו למדינות האזור. ואכן, גם כשהוויכוחים סביב הקמתו נמשכו, ארבעה מתוך הפרויקטים המוצעים יצאו לדרך, ביניהם פרויקט לניקוי הים התיכון ותוכנית להגנה אזרחית במקרה של אסונות טבע. האיחוד האירופי תרם מאז יולי כ-28 מיליון יורו לתוכניות הללו ויקצה 32 מיליון יורו בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully