וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית באזכרה של רבין התבררה כתרגיל תקשורתי

נתיב נחמני ויהושע בריינר

4.11.2008 / 16:34

שני תחקירנים עוכבו לחקירה בטקס האזכרה לרבין לאחר שאחד מהם נשא אקדח צעצוע. המשטרה: "האירוע היה יכול להסתיים אחרת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

משטרת ירושלים עיכבה לחקירה היום (שלישי) שני תחקירנים של ערוץ 10 לאחר שאחד מהם נשא על עצמו אקדח צעצוע בכניסה לטקס האזכרה לראש הממשלה המנוח יצחק רבין בהר הרצל. השניים הגיעו למקום, כשאחד מהם מתחזה לנכה ונושא על גופו אקדח צעצוע והשנייה נשאה מצלמה נסתרת.

השניים עוררו את חשדם של השוטרים הרבים שהוצבו בכניסה להר הרצל והתבקשו לעבור בדיקה גופנית. לטענת המשטרה, השניים השיבו בשלילה לשאלה אם אחד מהם נושא נשק ולאחר שנקראו לעבור את הבדיקה, התברר כי החשוד שהגיע על כסא הגלגלים התחזה לנכה.

במשטרה אמרו כי הם רואים בחומרה את התנהלות התחקירנים. לדבריהם, האירוע היה יכול להסתיים בצורה אחרת אם השוטרים היו סבורים שמדובר באירוע ביטחוני. עוד נמסר כי "אין זו תפקידה של תכנית טלוויזיה לבחון את מערך האבטחה של המשטרה ללא היכרות עם נהלי התגובה של המשטרה".

איתי דנקנר, עורך התכנית "שומר מסך" שמטעמה נשלחו התחקירנים, מסר בתגובה כי "אנחנו עוד לא יודעים בדיוק מה קרה כי שני התחקירנים עדיין עצורים ונמצאים בחקירה שעות ארוכות באופן שהוא חסר פרופורציה, לדעתי. כל הכבוד לשב"כ שהצליחו לעלות על התחקירנים שלנו שניסו לבדוק כמה קל להגיע חמושים למועמדים לראשות הממשלה, וכל הכבוד שהם עצרו אותם בזמן". הוא הוסיף כי "מה שהם לא יודעים זה שאתמול התחקירנים שלנו עשו את אותו התרגיל עם ציפי לבני. התקרבו אליה עם הנשק, לחצו לה את היד והצטלמו איתה. אחד מתוך שניים בשב"כ זה לא מספיק בעיני".

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה לאירוע כי "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה את התנהלותם של תחקירני ערוץ 10 וכל ניסיון לבחון את מערך האבטחה הוא מבחינת סיכון. שב"כ, מצר על העובדה שתחקירני התוכנית בחרות לעשות שימוש ציני באוכלוסיית הנכים וכתוצאה מכך עלולה להיגרם לאוכלוסייה זו עוגמת נפש מיותרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully