וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו איסור יציאה מהארץ נגד גאידמק

נורית רוט

4.11.2008 / 14:10

איש העסקים חשוד במעורבות בהלבנת הון, וביהמ"ש קבע כי יש חשש שיברח מהארץ. גאידמק חויב להפקיד 2.5 מיליון דולר כתנאי ליציאתו

בית משפט השלום בפתח תקוה נעתר היום (שלישי) לבקשת הפרקליטות ואסר על יציאתו של איש העסקים ארקדי גאידמק מהארץ, אלא אם יפקיד גאידמק סכום של 2.5 מיליון דולר במזומן או בערבות בנקאית, ובנוסף ישעבד נכסים בסכום זהה, לשביעות רצון הפרקליטות. הפרקליטות ביקשה בשבוע שעבר מבית המשפט לחייב את גאידמק להפקיד ערבות בנקאית בסך 5 מיליון דולר, להבטחת התייצבותו בהמשך הליכי החקירה המתנהלים נגדו בגין החשדות החדשים נגדו בפרשת הלבנת ההון של בנק הפועלים.

נגד גאידמק מתנהלת חקירה מזה שש שנים בנוגע לרכישת חברה הולנדית באמצעות איש קש לכאורה ובאמצעות חברת פועלים נאמנות. באחרונה, באותה פרשה, הוסיפה הפרקליטות סעיף עבירה נוסף בחוק איסור הלבנת הון שבה נחשד גאידמק, וכן חשד לביצוע עבירת קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וזימנה את באי כוחו של גאידמק לשימוע נוסף. אף על פי שהחשד החדש התעורר בינואר 2007, רק כעת החליטה הפרקליטות לבקש ערבויות חדשות לאחר שהישנות פגו. לדברי נציג הפרקליטות בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון בבית משפט השלום בפתח תקוה, "יש מידע מודיעיני קונקרטי שגאידמק עומד להימלט מאימת הדין".

נציגי הפרקליטות בדיון, עורכי הדין טלי נג'רי ולירן חיים, טענו כי שורה של נסיבות מצדיקות הפקדת הערבות: לגאידמק משפחה בחו"ל; הוא שוהה חודשים אחדים בכל שנה בחו"ל ונושא בשלושה דרכונים זרים, חוץ מהדרכון הישראלי - אחד מהם דיפלומטי. כמו כן, ציינו נציגי הפרקליטות כי גאידמק מחזיק במטוס פרטי ובשתי יאכטות. בנוסף, הציגו לבית המשפט מידע מודיעיני סודי שלכאורה מצביע על כך שבכוונתו להימלט מן המשפט. כן צוין צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות בצרפת.

בא כוחו של גאידמק, עו"ד שלמה בן אריה, טען שהערבויות פגו, ושאין מקום בשלב זה של החקירה לחדשן. כן טען בדיון כי מדובר ברדיפה פוליטית לפני הבחירות לעיריית ירושלים, שם מתמודד גאידמק על ראשות העיר.

השופט חשש שגאידמק ינסה להימלט

השופט אהרון גולדס ציין בהחלטתו כי לאחר שעיין בדו"ח הסודי שהגישה הפרקליטות לעיונו, הוא החליט לקבל את הבקשה. לדבריו, התעוררו חשדות חדשים שלא עמדו בפני הרשות החוקרת בעת שביקשה בעבר את הפקדת הערבויות הקודמות.

השופט קבע כי ישנה אפשרות סבירה שגאידמק עלול לברוח מהארץ על מנת להימלט מן הדין, זאת הן בשל חומרת המעשים בהם הוא נחשד והעונש הצפוי בגינם באם יורשע בעבירות, והן בשל היותו איש עסקים היוצא לחו"ל לעיתים לא מעטות. בנוסף התחשב השופט בעובדה שיש לו עסקים ובתי מגורים בחוץ לארץ, דרכון זר, וכן משפחה בחו"ל והעובדה כי החל באחרונה להעביר את נכסיו לאחרים ולשעבדם. "כל הטעמים אשר נמנו לעיל מקלים לטעמי על הימלטותו של המשיב והשתקעותו בארץ אחרת".

לדברי השופט, העובדה שגאידמק התייצב עד כה לחקירה כל אימת שנדרש אינה מלמדת על הסיכוי שיעשה כן גם בעתיד כדי לאפשר את המשך החקירה. "ככל שמבשילה החקירה ומתקרב 'יום הדין', גובר החשש להימלטות המשיב מן הדין", קבע. השופט ציין כי גאידמק לא הציג בפניו כל נתון שיש בו כדי להפריך את החשש להימלטותו מן הארץ.

לפיכך קבע השופט כי הפקדת ערבויות מצד גאידמק תבטיח את התייצבותו לחקירה או להליכים משפטיים ככל שידרש, ומאידך, לא תהא בכך פגיעה בלתי מידתית בזכויותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully