וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר כבדים לאחים שחנקו את אחותם

עדי שמחוביץ

4.11.2008 / 16:10

ארבעת האחים למשפחת אבו גאנם הורשעו במסגרת עסקת טיעון בהריגת אחותם בת ה-19 שביטלה את אירוסיה וברחה לבית אהובה

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות אילן שניג)

20 שנות מאסר נגזרו היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב על שלושה אחים מלוד שהודו במסגרת הסכם טיעון בהריגת אחותם בת ה-19, על רקע "חילול כבוד המשפחה". על אח נוסף שהיה מעורב במעשה נגזרו 12 שנות מאסר.

בצהריים אישר בית המשפט הסכם טיעון גם עם האחים מוחמד וסולימן אבו גאנם, לאחר שבבוקר אושר הסכם טיעון עם שני האחים הנוספים. על מוחמד, בן 28, נגזרו 20 שנות מאסר ואילו על סולימן, בן 35, נגזרו 12 שנות מאסר, מכיוון שהוא לא נכח בזירת הרצח ולא היה שותף מלא להחלטה לפגוע באחות, רים אבו גאנם. שני האחים האחרים, סאלמה, בן 30, ואחמד, בן 29, הודו כי לפני כשנתיים וחצי הרגו את אחותם על רקע מה שמכונה "חילול כבוד המשפחה". באפריל 2006 הוגש כתב אישום נגד השניים ונגד שני אחים נוספים שהואשמו ברצח אחותם.

כתב האישום, שהוגש באפריל 2006, תיאר את הרצח שתוכנן בעקבות בריחתה של האחות עם אהובה לביתו בכפר קאסם וביטול אירוסיה. הרצח אירע לאחר שהאח סולימן, רופא ילדים במקצועו, נתן לאחמד סם הרגעה, וזה החדיר את הסם למיץ תפוזים, ששתתה האחות. כשנרדמה הובילו אותה האחים בתא המטען לפרדסים בכפר גבירול, הסמוך לרחובות. לאחר זמן מה היא התעוררה והאחים דרשו ממנה להודות בפניהם בפגיעה בכבוד המשפחה. אחר כך, חנקו אותה למוות והשליכו את גופתה לבאר סמוכה.

לא נחשפה זהות המדובב

לטענת עורכי הדין של האחים שקיבלו את עונשם בבוקר, משה שרמן, דוד יפתח ואילן חכם, הסדר הטיעון הושג לאחר שבמהלך המשפט נחשף כי המדובב המשטרתי, שבפניו הודה אחמד על המעשים, סיפר לאדם אחר בכלא כי שם לאחמד חומר בקפה וכך חילץ את הודאתו. לטענת הסניגורים, הפרקליטות חששה לחשוף את זהות המדובב, שהיתה יכולה לפגוע גם בתיקים אחרים בהם לקח חלק.

להרכב השופטים שדן את האחים שהיו מעורבים במעשה, היה קשה לקבל את הסדר הטיעון, מאחר והעובדות בכתב האישום מדברות על רצח. השופטת ברכה אופיר מתחה ביקורת על ההסדר ואמרה: "אנו חשים שההסדר כפי שהוגש לנו, זה כאילו שאנחנו עושים צחוק מעצמינו. בנסיבות העניין החלטנו לאמץ את הסדר הטיעון כפי שהוצג בפנינו, הגם שאני עשיתי כן לא בלב קל".

התובעת עו"ד איילה אורן מפרקליטות מחוז המרכז מסרה בתגובה כי "הנאשמים הסכימו להודות רק בהריגה וזאת משום שלגרסתם הם לא תכננו לרצוח את האחות, אלא התכוונו לבוא עימה חשבון. ההחלטה אליה הגענו נעשתה לאחר שיקול דעת והתייעצות. הגענו למסקנה שההסדר שמוצג לבית המשפט הוא ההסדר הראוי שיש בו לאזן את האינטרס הציבורי והאינטרס על ביטחונו של אדם ששימש עזרה לרשויות החוק".

סניגוריהם של האחים מוחמד וסולימן, עורכי הדין משה מרוז ושירה מרוז אמרו כי "אנחנו יכולים להבין את הקושי של בית המשפט, זו פשרה, עם זאת אנשים לא הולכים הביתה, הם מקבלים עונשים כבדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully