וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל מבטיח: לא נשתלט על הגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.11.2008 / 13:07

בכיר חמאס הבטיח שארגונו לא ישתלט על הגדה עם תום כהונת אבו מאזן ואמר: "נסכים לנהל מגעים עם כל נשיא שייבחר בארה"ב"

"חמאס אינו מתכנן להשתלט על הגדה המערבית ולא על אזורים אחרים עם תום כהונתו של אבו מאזן" - כך אמר (שלישי) ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בראיון שהעניק לעיתון ירדני. לדבריו, הסיבה שבגללה חמאס השתלט על רצועת עזה היתה פשוטה. "חמאס השתלט על עזה מתוך הגנה עצמית מפני אלו שניסו לכפות עובדה קיימת".

משעל הביע תקווה להצלחתו של הדיאלוג בין חמאס לפתח, שצפוי להיפתח בקהיר בקרוב, ואמר כי ארגונו "מוכן להגיע להבנה בשאלת הבחירות לנשיאות ובשאלות אחרות אשר יובילו לאיחוד השורות ברשות הפלסטינית בכל המישורים".

לדבריו, חמאס מוכן לנהל מגעים עם הנשיא האמריקאי שייבחר. "אנו בחמאס מבינים את חשיבותן של הבחירות בארצות הברית. אנו מוכנים לנהל דיאלוג עם כל נשיא שייבחר, בין אם אובמה ובין אם מקיין, כל עוד הדבר ייעשה מעמדה של דבקות בזכויותינו". יחד עם זאת הבהיר כי "חמאס אינו רואה הבדלים אצל המועמדים לנשיאות ארצות הברית בכל הקשור ליחסם כלפי הסכסוך הישראלי-ערבי".

משעל חזר על דבריו מהתקופה האחרונה לפיהם אין חדש בעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. "ישראל הפרה הסכם שנערך בתיווך מצרים הנוגע לכמות האסירים שישוחררו ולשלבים שבהם הם ישוחררו. על כן, לאור ההתנהגות הישראלית המשא ומתן הופסק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully