וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט תומך בתכנית לפינוי מאחז מגרון

יהושע בריינר ופנחס וולף

4.11.2008 / 12:18

לאחר פגישה עם שר הביטחון החליט רה"מ לתמוך בפינוי המאחז הבלתי חוקי הגדול בשומרון. מחר ידון בג"ץ בעתירת "שלום עכשיו" בנושא

ראש הממשלה אהוד אולמרט תומך בפינוי המאחז הבלתי חוקי מגרון, ובהעתקתו להתנחלות אדם, הסמוכה לפסגת זאב. על כך החליט לאחר פגישה הבוקר (שלישי) עם שר הביטחון אהוד ברק, שהציג בפניו את התוכנית לפנות בתקופה הקרובה את המאחז.

הפגישה בין אולמרט וברק נערכה לקראת הדיון מחר בבג"ץ בעתירת תנועת "שלום עכשיו", שדרשה לפנות באופן מיידי את מגרון. המאחז מגרון, הממוקם צפונית לירושלים, נחשב לסמל המאחזים בקרב המתנחלים ונחשב למאחז הגדול ביותר, בן 54 משפחות. מחר צפויה נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש, יחד עם השופטים אדמונד לוי ויורם דנציגר, להכריע בסוגיית הפינוי.

גורמים מדיניים הודו היום כי התוכנית לפינוי מיגרון והעתקתו ליישוב אדם טרם עברה את אישורה של מועצת יש"ע, אולם הם מאמינים כי לאחר שבג"ץ יורה לפנות את המקום, התוכנית תאושר. "אנחנו לא מעוניינים בפינוי בכוח של המאחז", הוסיפו.

"לאולמרט אין מנדט לפינוי"

בעקבות הפרסום הוציאו ראשי ישיבת מרכז הרב, הרבנים יעקב שפירא וחיים שטיינר, גילוי דעת נגד פינוי המאחז. "ההתיישבות בארץ ישראל כולה, כולל יש"ע, הינה מצווה השקולה כנגד כל המצוות שבתורה. התורה אוסרת באיסור חמור מסירת שטח כלשהו לידי נוכרים. האיסור קיים גם אם יוקם ישוב אחר בתמורה. כל עקירה או העתקת ישוב כזה הינה בלתי מוסרית, בלתי הגיונית ונוגדת את דבר ה'. לכן אין רשות לגורם ממלכתי או משפטי לצוות על פינוי או העתקה של התיישבות יהודית בכל גבולות ארץ ישראל. יש להיאבק בכל ניסיון לעקור או להעתיק ישוב יהודי ממקומו".

הרב דב ליאור, ראש וועד רבני יש"ע, פרסם בשעות האחרונות גילוי דעת, בו הוא קורא למנוע את הפינוי. "הרצון להוציא לפועל את פינוי מגרון באצטלה של העתקת המקום. יש לחזור ולהדגיש שאין שום היתר להחריב שום ישוב בארץ ישראל, ומכאן קריאה לכל מי שיכול למנוע גזירה זו, שהיא מסוכנת לארצנו".

ח"כ אריה אלדד (התקווה) אמר כי "אולמרט כבר מזמן ב'שלום עכשיו' רק שהיום הוא מתכוון לצרף גם את חיילי צה"ל ומשטרת ישראל לשמאל הקיצוני, להחריב יישובים ולנצל לרעה את מעמדו כראש ממשלה. אולמרט צריך לזכור שאין לו מנדט מהעם לעשות כלום, הוא מועמד לדין פלילי, וראש ממשלת מעבר - אסור לו מכל היבט שהוא לנסות ולקבוע עובדות בשטח שאינן זוכות לתמיכה ציבורית".

ח"כ יובל שטייניץ (הליכוד) אמר כי הוא מתנגד למערכה כנגד המאחזים בתקופת בחירות. "אסור שהכוח שבידי הממשלה לפינוי מאחזים ינוצל לרעה כדי לחמם את האווירה בתקופת בחירות. כמי שעמד בראש הוועדה לאירועי עמונה, אני יודע שגם שם היתה תחושה שהעימות החריף בגלל הבחירות".

מנגד אמר מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, כי "אנחנו דורשים ונדרוש מבג"ץ לחייב את המדינה בלוח זמנים קשיח, מכיוון שהניסיון של השנים האחרונות מוכיח שהצהרות לחוד ומדיניות לחוד. ללא קביעה של לו"ז סופי מדובר בסך הכל בהצהרות בחירות". לדבריו, הקרקע עליו ממוקם המאחז היא קרקע פרטית. "בסופו של דבר מדובר בפלסטיני שנגזלה אדמתו. בלי לשריין תאריך לפינוי, הכל דיבורים".

גם ח"כ אבשלום וילן (מרצ) ברך על ההחלטה. "ההסכמה של ראש הממשלה אהוד אולמרט לפינוי המאחז מגרון היא צעד נכון בכיוון הנכון. כולי תקווה שבתור ראש ממשלת מעבר, אולמרט לא יפחד לבצע את המהלך ויוכיח נחישות ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully