וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור על פרסום סקרים גם לפני הפריימריז

פנחס וולף

4.11.2008 / 10:28

הצעת החוק, שאושרה לקריאה שלישית, קובעת כי 4 ימים לפני קיום הפריימריז יאסר על פרסום סקרים. מי שיפר את החוק ייקנס ב-70 אלף שקל

קנס של למעלה מ-67 אלף שקל יושת על מי שיפרסם סקרים ארבעה ימים לפני קיום פריימריז – כך אישרה היום ועדת החוקה של הכנסת בהכנה לקריאה שניה ושלישית. הצעת החוק של ח"כ אופיר פינס (העבודה) מבקשת ליצור אחידות בין הפריימריז לבין הבחירות הכלליות לכנסת, שגם בהן חל איסור על פרסום סקרים בארבעת הימים שלפניהן.

מלבד האיסור על פרסום סקרים בארבעת הימים שלפני קיום הפריימריז, וועדת החוקה גם הגדילה את הקנס על מי שיעבור על החוק שעמד עד עתה על כ-26 אלף שקל. זאת, משום שלדברי ח"כ פינס, "גובה הקנס, כפי שנקבע בהכנה לקריאה ראשונה, מגוחך ואין בו כדי להרתיע מפני הפרת החוק".

הצעת החוק קובעת עוד כי במועדים בהם יהיה מותר לפרסם סקרים, מפרסם הסקר יחויב לציין בין היתר את מספר האנשים שהשתתפו בסקר, סוג האוכלוסייה שנבדקה, מידע על שיטת איסוף הנתונים ועוד.

כזכור, לפני הפריימריז לראשות קדימה, פורסמו סקרים שקבעו ששרת החוץ ציפי לבני צפויה לנצח את שר התחבורה שאול מופז בהפרש ניכר. אלא שההפרש בין השניים עמד בסופו של דבר על 431 קולות בלבד, ואנשי מופז טענו בזעם שייתכן כי הסקרים היו בין הגורמים שהטו את הכף לטובת לבני.

יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה) סיכם את הישיבה ואמר כי, "לאור התמיכה הרחבה של סיעות הכנסת בהצעת החוק, בכוונתי להביאה לאישור המליאה בקריאה שנייה ושלישית עוד לפני פיזורה של הכנסת בשבוע הבא". לפיכך נראה כי החוק החדש ייכנס לתוקפו בשבועות הקרובים ויחול כבר על הפריימריז הקרובים במפלגות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully