וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצ"ר לא יחמיר את אישום המג"ד מניעלין

יהושע בריינר

4.11.2008 / 10:41

הפרקליט הצבאי הודיע כי בניגוד להמלצת בג"ץ, לא ישונה סעיף האישום נגד סא"ל עמרי בורברג, שצולם מחזיק בפלסטיני כפות בזמן שנורה

הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט, החליט היום (שלישי) כי אין בכוונתו לשנות את סעיף האישום שהוגש נגד המג"ד מניעלין סא"ל עמרי בורברג, שצולם כשהוא מחזיק בפלסטיני כפות, כשחייל ירה לעברו כדור גומי. הדברים נאמרו לקראת הדיון שבג"ץ צפוי לקיים היום בנושא.

עו"ד שלומי ציפורי והסניגור הצבאי הראשי אל"מ אודי בן אליעזר הגיבו לדברים בסיפוק. "אנו מברכים על החלטת הפצ"ר שלא להחמיר את האישומים כלפי בורברג ואין ספק שזו ההחלטה שהיתה צריכה להתקבל, הן הצעד הפיקודי המשמעותי שננקט כלפי המג"ד והן לאור העובדה כי לא היתה כל כוונה שיבוצע ירי".

עו"ד דן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח, מסר בשם הארגונים העותרים – האגודה לזכויות האזרח, בצלם, הוועד נגד עינויים ויש דין: " צר לנו שלמרות הביקורת החריפה של שופטי בג"צ, הפצ"ר נותר איתן בדעתו, שהתעללות בעציר פלסטיני כפות מצד קצין בכיר וירי לעברו היא לכל היותר התנהגות שאינה הולמת. לפיכך מוטל על בג"ץ הנטל לקבוע מהי התגובה ההולמת למעשים כה חמורים".

בסוף חודש ספטמבר ביקש בית המשפט העליון מהפרקליטות הצבאית להעריך מחדש את סוגיית עונשו של בורברג ושל החייל ל' שהיו מעורבים בירי כדור גומי מטווח קצר לעבר פלסטיני שהפגין סמוך לניעלין. בית המשפט ביקש מהפרקליטות הצבאית להודיע תוך 40 יום על החלטתם בעניין ולאחר מכן יוחלט על המשך העתירה. העתירה הוגשה על ידי ארגוני זכויות אדם ביניהם "יש דין", "האגודה לזכויות האזרח" ו"הועד הציבורי נגד עינויים", שעתרו נגד סעיפי האישום.

הארגונים שהגישו את העתירה דרשו כי ההליכים שיינקטו נגד המג"ד, בגין אחריותו לירי המכוון באדם עצור וכפות, ישקפו את חומרת המעשים. ארגון "בצלם" כינה את כתב האישום נגד המג"ד "מביש". לטענת "בצלם", "צבא המתייחס לירי מכוון מטווח אפס באדם כפות כ'התנהגות בלתי הולמת', מבזה את הערכים אותם הוא מתיימר לשאת". הארגון גם דרש לפתוח בחקירה פלילית נגד מפקד חטיבת בנימין, אלוף משנה אביב רשף.

לפני כשלושה חודשים תיעד סרט וידאו שהופץ על ידי ארגון "בצלם" חייל צה"ל יורה כדור גומי מטווח אפס בפלסטיני, שנעצר בעימותים האלימים בניעלין. בעקבות פרסום המקרה, הורה הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה שבסופה הוחלט על כתב האישום הקל יחסית נגד המג"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully