וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור פלסטיני: "אובמה תומך בחלוקת ירושלים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.11.2008 / 10:31

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מדווח כי אובמה אמר לאבו מאזן ופיאד כי יתמוך בחלוקת ירושלים ולפיכך הם מייחלים לניצחונו בבחירות

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הממשלה סלאם פיאד מייחלים לניצחונו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, הסנטור ברק אובמה. כך מסרו לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מקורות ברמאללה המוגדרים "מהימנים". לדברי המקורות, נטייתו של אובמה לישראל מקורה ברצונו לרכוש את אמונו של הלובי היהודי בארצות הברית.

המקורות הוסיפו כי אבו מאזן ופיאד החלו לתמוך באובמה לאחר פגישתם עמו. "הם שמעו ממנו את הדברים הטובים ביותר ששמעו אי פעם מנשיא אמריקאי", ציינו. "הוא הצהיר בפניהם כי הוא תומך בזכותם של הפלסטינים במזרח ירושלים ובזכותם להקים מדינה עצמאית ויציבה, אך ביקש לשמור על דבריו בסוד ולא לגלותם לתקשורת".

יועצו של אבו מאזן, נימר חמאד, אמר לעיתון כי "הרשות הציגה בפני אובמה את הסכנות שעלולות להכשיל את מאמצי השלום במזרח התיכון וכי ההתנחלויות הורגות את תהליך השלום". לדבריו, הרשות רואה בבחירות בארצות הברית עניין פנימי ואינה מעדיפה את אחד המועמדים על פני השני. "הרשות מקווה שהנשיא הבא ילחץ על ישראל", הוסיף.

"ראוי לבלום את הניסיון הפלסטיני לנצל את הבחירות בארצות הברית ולגרוף רווחים מדיניים הרסניים. ירושלים תישאר שלמה ומאוחדת", כך אמר בתגובה יו"ר ש"ס אלי ישי. "היום ברור מדוע חיונית הבטחה פומבית, כפי שדרשה ש"ס, ממי שאמור לעמוד בראש ממשלת ישראל, הצהרה לפיה ירושלים לא תחולק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully