וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למפני מאחז אין חלק בעולם הבא"

יהושע בריינר

4.11.2008 / 10:12

בנו של המנהיג הרוחני של ש"ס, יעקב יוסף, אמר כי "כל התפילות ופרקי התהילים שאומרים שוטרים שמשתתפים בפינוי לא שווים כלום"

לאחר הדברים שהשמיע הרב דב ליאור בשבוע שעבר במאחז פדרמן-תור הסמוך לקריית ארבע, נמשכות ההתבטאויות הקשות נגד צה"ל והמדינה מצד רבנים. הרב יעקב יוסף, בנו הבכור של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, הגיע הבוקר לסיור במאחז והתבטא בחריפות נגד שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל שהשתתפו בפינוי המקום. "כל מי שפינה את המאחז אין לו חלק בעולם הבא", אמר הרב יוסף והוסיף, "השוטרים שגירשו מכאן את המשפחות הם פחדנים ומוגי לב".

כשנשאל יוסף על אחד השוטרים המפנים שנראה על ידי המתנחלים אומר תהילים לאחר הפינוי, הוא השיב "כל התפילות ופרקי התהילים שהוא אמר לא שווים כלום".

חבר הכנסת אבשלום וילן (מרצ) אמר בתגובה כי "בדיבורים כאלה אין לו חלק בעולם הזה, והוא מאבד את תוקפו כרב בישראל להשתתף בשיח הציבורי".

הרב יוסף, שאף כיהן בעברו בחבר כנסת מטעם ש"ס בכנסת ה-11, נחשב לימני בדעותיו, בניגוד לאביו שהביע בעבר תמיכה בנוסחה "שטחים תמורת שלום". כיום הוא עומד בראש ישיבה גדולה בירושלים. בעבר כבר יצא נגד אביו, שתמך בהחזרת שכונות במזרח ירושלים.

ביום שישי האחרון אמר הרב ליאור בנאום במאחז כי "הגירוש שהיה כאן מזכיר לי את מה שעברתי עם משפחתי בפולין". השבוע קרא לחיילים לסרב פקודה במסגרת "גילוי דעת תורה", שבו כתב כי "בעקבות השמועות על רצון להוציא לפועל את הרס היישוב מגרון, תחת אצטלה של העתקת היישוב למקום אחר, יש לחזור ולהדגיש שאין שום היתר להחריב שום ישוב בארץ ישראל. אסור לתת יד בכל צורה שהיא להגליית יהודים והחרבת יישובים. מכאן, קריאת קודש לכל מי שיכול למנוע את הגזירה הזו, שבנוסף לאיסורה גם מסוכנת לביטחון עתידנו. יש לעקוב אחר הודעות קריאה לעזרה מנקודות היישוב ולבוא לעזרת ה' בגיבורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully