וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מקימה בסיס לטילים בין יבשתיים

4.11.2008 / 9:52

מקורות מודיעינים טוענים כי הבסיס החדש שמקימה צפון קוריאה בסמוך לסין מיועד לשיגור טילים בין יבשתיים שיוכלו להגיע לארה"ב

"צפון קוריאה מקימה בסיס טילים חדש סמוך לגבול עם סין השכנה. הבסיס הינו גדול בהרבה מהבסיסים שהקימה צפון קוריאה בעבר והוא עשוי לשמש לשיגור טילים בין יבשתיים", כך מסר היום (שלישי) שר ההגנה הדרום קוריאני.

תוכנית הטילים הצפון קוריאנית, מעוררת חששות בינלאומיים מכיוון שלמדינה יש ארסנל טילים של כ-800 טילים בליסטים, שמסוגלים לפגוע ביפן ובדרום קוריאה, בנוסף המדינה פועלת לייצור טילים שיוכלו להגיע אף לשטחה של ארצות הברית. הבסיס החדש קרוב לסיומו, כך אמר לי סאנג הי שר ההגנה. לאחרונה ערכה צפון קוריאה ניסויים בטילים ארוכי טווח מבסיס "תיפודונג" המרוחק כ- 50 קילומטרים מהגבול הסיני, כך צוטטו מקורות מודיעין בעיתונאים בדרום קוריאה. "הערכה שלנו היא שצפון קוריאה תוכל לשגר טילים גדולים יותר מהבסיס החדש שהיא מקימה", אמר שר ההגנה הדרום קוריאני.

צפון קוריאה ערכה את הניסוי הגרעיני היחיד בשנת 2006, ומאז הפיקה כ-50 קילוגרם של פלוטונים, שמומחים מעריכים כי ניתן להפיק מהם כשמונה פצצות אטום. למרות המאמצים של צפון קוריאה לפתח מערכות נשיאה לפצצה גרעינית, מומחים מעריכים כי עדיין לא הצליחה להגיע לרמה טכנולוגית כדי לייצר טיל שמסוגל לשאת ראש נשק גרעיני.

בחודש אוקטובר ביצעה צפון קוריאה הפגנת שרירים, במטרה להגביר את הלחץ על ארצות הברית במהלך המשא ומתן לסיום תוכנית הטילים שלה. צפון קוריאה שיגרה שני טילים קצרי טווח כחלק מתרגיל צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully