וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגישים במומנטום, אני אנצח בבחירות"

עידן דורנר

4.11.2008 / 22:10

המועמד הרפובליקני נאם בעצרת בחירות בקולרדו והבטיח: "אני יודע איך להתמודד עם האויבים ועם הידידים שלנו". תורים ארוכים מחוץ לקלפיות בכל רחבי ארה"ב

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין נאם היום (שלישי) בעצרת בחירות בקולורדו, לשם המריא מייד לאחר שסיים להצביע באריזונה. הוא אמר לקהל המעריצים שהגיע לשמוע אותו, כי הוא "מרגיש במומנטום שאתם מרגישים, אנחנו הולכים לנצח בקולורדו ולנצח בבחירות". מקיין הוסיף כי "נלך בכיוון חדש. צאו להצביע ומישכו את השכנים שלכם. יחד נביא שינוי אמיתי לוושינגטון ונילחם עבור זה".

"נלחמתי עבור אמריקה מאז גיל 17 ולא עבר יום שלא הודיתי לאלוהים על שאפשר לי לשרת אותה", הוסיף מקיין. "אני חייב למדינה הזאת יותר ממה שהיא תהיה חייבת לי אי פעם. לעולם לא אאכזב אתכם בתור נשיא. אלחם כדי לנער את וושינגטון. אני לא מפחד מהמאבק, אני מוכן לו. נקצץ בהוצאות כמו שאתם עשיתם וניצור עבודות חדשות. נדאג לאנשים העובדים. היינו המומים מהשחיתות בוול סטריט, ולא אתן לזה לקרות שוב. נגן על הפנסיה של האנשים. אני אגן על הביטוח הלאומי ואני לא אתן לוושינגטון להטיל מיסים על חסכונות חייכם".

מקיין הוסיף: "אם אבחר, כשאבחר, נפסיק לבזבז מילארדים על קניית נפט ממדינות שלא אוהבות אותנו. נשקיע בכל חלופת אנרגיה. נקייה יותר וזולה יותר, נשקיע באנרגיה אטומית ונתחיל לקדוח בחופים". לדבריו, לנשיא הבא לא יהיה זמן ללמוד איך לשנות את וושינגטון או להתרגל לתפקיד. ניצבות בפנינו סכנות רבות. "אתם בוחרים את המפקד העליון של הצבא ואני יודע איך להתמודד עם האויבים ועם הידידים שלנו", אמר מקיין.

עלייה בתמיכה במקיין?

לדברי מקיין, "כשכולם רצו לצאת מעירק, התנגדתי ואמרתי שאני מעדיף להפסיד בבחירות מאשר במלחמה. היום בזכות ההתעקשות הזאת, בזכות הגנרל פטראוס, בזכות החיילים שלנו, אנחנו מצליחים בעירק ונצליח באפגניסטן. כשאני אהיה נשיא, החיילים יחזרו לארה"ב כמנצחים ולא כמובסים".

"אנו ניצבים בפני משבר. האם נמשיך להוביל את כלכלת העולם או שנגרר אחרי כלכלות אחרות? האם צבאנו יישאר החזק בעולם? האם ילדינו ימשיכו להוביל? התשובה שלי היא כן. נהיה בטוחים יותר, משגשגים יותר. עלינו להיות מוכנים לפעול באומץ ובחוכמה. בואו ננצח בבחירות האלה ונתניע את המדינה הזאת שוב".

מנהל מסע הקמפיין של מקיין, ריק דייויס, אמר כי ההחלטה לקייים עצרות נוספות בניו מקסיקו, קולורדו ונבאדה התקבלה לאחר שסקרי דעת הקהל הראו על עלייה באחוזי התמיכה במקיין במדינות אלו.

הסקרים הולכים עם אובמה

למרות שקרוב ל-30 מיליון מצביעים בארצות הברית כבר מימשו את זכותם בהצבעה מוקדמת, הבחירות לנשיאות ארצות הברית נפתחו באופן רשמי הבוקר בחוף המזרחי (בשעה שבע בבוקר שעון ארצות הברית). תורים ארוכים משתרכים בקלפיות. תורים ארוכים במיוחד נרשמים במדינות בהן הקרב נחשב צמוד: פנסילבניה, אוהיו ווירג'יניה.

אובמה ואשתו מישל לא נאלצו לעמוד בתורים הארוכים בקלפי בשיקגו, עיר מגוריהם, והם הוכנסו מכניסה צדדית יחד עם שתי בנותיהם. העובדים במקום מיהרו לנצל את ההזדמנות ולצלם את מי שעשוי להיות נשיאם הבא. "להצביע עם הבנות שלי, זה היה ביג דיל" אמר אובמה בדרכו לאינדיאנה, לאירוע הבחירות האחרון שלו.

מקיין הצביע סמוך לדירתו שבפיניקס אריזונה עם אשתו, ומשם המשיך למסע בחירות בקולורדו ובניו מקסיקו. מקיין ינסה להוכיח שהסקרים לא שווים דבר: "נעבוד קשה עד שהקלפיות ייסגרו" הוא הכריז.

סגניתו שרה פיילין הצביעה במדינה עליה היא מושלת, אלסקה, אך סירבה לומר עבור מי: "אני לא חייבת לגלות לכולם למי הצבעתי", הסבירה. סגנו של אובמה, ג'ו ביידן, הצביע יחד עם אימו הקשישה במדינת דלאוור.

הקלינטונים עם אובמה

נשיא ארה"ב ביל קלינטון ואשתו הסנטורית הילרי הצביעו גם הם. הקלינטונים בחרו בברק אובמה בקלפי במדינת ניו יורק. הילרי, שהפסידה לאובמה במירוץ על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, החמיאה ליריבה לשעבר: "השתתפתי ביותר מ-75 אירועים למען אובמה בחודשים האחרונים והייתי כל כך שמחה לחזות בהצלחת הקמפיין של המפלגה הדמוקרטית, בעיקר מאז פרוץ המשבר הכלכלי".

לדבריה, "הבוחרים מבינים שאנחנו זקוקים למנהיג רציני בתקופה הרצינית הזאת. אובמה הציג יציבות, שלווה ומנהיגות כשהתמודד עם המשבר, לכן יש לי הרגשה טובה לגבי התוצאות היום. אני לא רוצה לצבוע הכל בוורוד. יהיה קשה לחלץ אותנו מהבוץ שהותירו אחריהם הרפובליקנים אבל אני משוכנעת שנעשה זאת".

ביל קלינטון בחר גם הוא לפרגן לאובמה: "הוא מאוד מרגש ומלא אנרגיה, אבל הנשיא החדש והקונגרס ניצבים בפני אתגרים רבים ועלינו לעזור למדינה הזאת יחד".

שני אירועים מרכזיים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה עשויים להשפיע על תוצאות הבחירות: ההודעה על מותה של סבתו של אובמה אמש בהוואי, והדו"ח שפורסם הלילה וקובע כי מושלת אלסקה וסגנית המועמד הרפובליקני, שרה פיילין, פעלה על פי הנהלים, בפרשה המכונה "פרשת השוטר" וטיהר אותה סופית מהאשמות על שחיתות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully