וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה בקשה לצו מניעה נגד עו"ד ישראל פרי

עדי שמחוביץ

3.11.2008 / 17:24

בבקשה נטען כי למרות הרשעתו בעבירות גניבה, ממשיך פרי לגבות כספים מגמלאים. עורך דינו: "נוכיח שפרי לא נטל דבר שלא כדין"

בקשה לצו מניעה נגד עו"ד ישראל פרי הוגשה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בבקשה נטען כי למרות הרשעתו של פרי לפני כשנה בעבירות של גניבה, הוא ממשיך לגבות את הכספים בהוראות קבע עליהם חתמו גמלאים.

ישראל פרי הורשע לפני כשנה בגניבת 320 מיליון מארק מגמלאים באמצעות פרמיות ביטוח שגבה לקבלת פנסיה מגרמניה. ראובן כהן, ניצול שואה בן 84 מחיפה, הגיש בספטמבר, באמצעות עורכי הדין דורון לוי ואסף ביגר, בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד פרי. כהן תובע 2.5 מיליארד שקל, שלטענתו, גנב פרי מהגמלאים.

במסגרת התביעה, הוגשה היום הבקשה לצו מניעה. זאת לאחר שהתברר כי פרי ממשיך לגבות כספים של גמלאים באמצעות הוראות קבע עליהם חתמו. עו"ד דורון לוי אמר לוואלה! חדשות כי התביעה מתבססת על הרשעתו של פרי: "יש החלטה של בית משפט מחוזי המרשיעה אותו בעבירות גניבה. לא יתכן שאדם מורשע ימשיך במעשיו".

עורך דינו של פרי, יעקב ויינרוט, אמר בתגובה לתביעה: "כל בדיקה מקצועית תוכיח כי פרי לא נטל ממר כהן דבר וחצי דבר שלא כדין". נוסף על כך הביע וייינרוט תמיהה שתביעתו של כהן אינה מגובה בחוות דעת של כלכלן, "וזאת למרות שרובה ככולה עוסקת בסוגיה כלכלית מורכבת הדורשת חוות דעת מומחה". ויינרוט צפוי להגיש בשמו של פרי, כתב הגנה כבר בימים הקרובים ולצרף את חוות דעתו של פרופ' אמיר ברנע.

בכתב ההגנה יטענו המומחים כי פרי העניק לראובן כהן תמורה מלאה ואפשר לו לקבל פנסיה מצטברת בהיקף של מאות אלפי שקלים, ללא כל השקעה או סיכון מצדו. נוסף על כך, כהן הוא זה שבחר להפר את ההסכמים עליהם הוא חתום וזאת למרות שקיבל כספים רבים בזכות מאמציו של פרי.

בפברואר השנה גזר בית משפט המחוזי בתל-אביב על פרי 12 שנות מאסר ותשלום קנס בסך של קרוב ל-22 מיליון שקל. בספטמבר השנה דן בית משפט העליון בערעור שהגיש פרי על הרשעה וגזר הדין, ההחלטה בערעור צפויה להינתן בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully