וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: פסיכומטרי תחת פיקוח

נעמה טלמור

3.11.2008 / 16:39

החוק, שאושר היום, קובע כי פתרונות הבחינה יפורסמו ומסדיר את ביטול ההרשמה. מכון שלא עומד בקריטריון, לא יוכל לגבות פיקדון מחיילים

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק "פיקוח על מכוני פסיכומטרי". ההצעה, שהגישו ח"כ אלכס מילר ("ישראל ביתנו") וח"כ סילבן שלום (ליכוד), קובעת בין היתר כי יפורסמו פתרונות הבחינה שהייתה חסויה עד כה. כמו כן, ההצעה מסדירה את תנאי ההתקשרות עם מכוני הפסיכומטרי וביטולים נוחים יותר עבור התלמידים.

החוק קובע עוד, כי תלמידים המבקשים להפסיק את הלימודים בשל סיבות בריאותיות או משפחתיות חריגות יזכו להחזר מלא. בנוסף, מכון פסיכומטרי שלא עומד בקריטריונים הקבועים בחוק, לא יוכל לגבות שכר לימוד מכספי הפיקדון של חיילים משוחררים.

"מדובר בשוק פרוץ"

עו"ד עינת ברכה מ"ארגון אמון הציבור" כי הארגון שלח תחקירן למכונים, אך "לא הצלחנו להשיג את החוזים עם התלמידים, ונתקלנו בעיקר בתלונות על דמי ביטול שלא מוחזרים". לדבריה, "זה ענף כביכול פרטי שממומן כמעט כולו על ידי המדינה". ברכה טענה כי "בגלל שמדובר בחיילים משוחררים, למעשה המדינה היא זו שמשלמת למכונים כחלק מפיקדון החייל המשוחרר. מדובר בקורסים מאוד יקרים, המגיעים לכמה אלפי שקלים לכל קורס".

ח"כ מילר, שהגיש את הצעת החוק, אמר כי "הגיע הזמן להסדיר את השוק הפרוץ של מכוני הפסיכומטרי המנסחים תקנונים וחוזי התקשרות על פי ראות עיניהם, ללא כללים אחידים וללא פיקוח. פרסום הבחינה ונתוני הציונים יאפשרו שקיפות גדולה יותר וכן יעזרו לתלמידים בבחירת מקום הלימוד ובהכנות לבחינה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully