וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל בלבנון: "אינשאללה אפגש עם נסראללה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.11.2008 / 15:52

ראש הלשכה המדינית של חמאס הגיע לביקור ראשון במדינה מאז 2006. לדבריו, הטרור האמיתי בעולם הוא "הכיבוש והתוקפנות" של ארה"ב

לראשונה מאז 2006 הגיע ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל לביקור בלבנון. משעל, העומד בראש משלחת של הארגון, נפגש היום (שני) עם נשיא לבנון מישל סלימאן ועם ראש הממשלה פואד סניורה. בתשובה לשאלת אחד הכתבים בלבנון אם ייפגש עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ענה משעל: "אינשאללה אפגש איתו".

משעל הביע בפני נשיא לבנון את התנגדותו ליישוב הפליטים הפלסטינים בלבנון ואמר לו: "אנו תומכים בזכות השיבה ורואים בו עקרון שייושם. הנוכחות הפלסטינית בלבנון היא נוכחות זמנית ואנו ממתינים להשגת זכות השיבה". משעל ציין עוד, כי ארגונו אינו מתערב בסכסוך הפנים-לבנוני וכי הוא תומך בכל דבר שישרת את האינטרס הלבנוני.

משעל נשאל מה יעלה בגורל ארגונו, כעת כשסוריה מתקרבת למערב ומשתפת איתו פעולה במאבק בטרור. "חמאס אינו ארגון טרור", הבהיר. "חמאס הוא ארגון שחרור לאומי ותנועת התנגדות לגיטימית נגד הכיבוש הבלתי לגיטימי. הטרור האמיתי הוא הכיבוש והתוקפנות האמריקאית".

בהתייחסו לסוגיית הדיאלוג הפנים-פלסטיני, שאמור להיפתח בשבוע הבא בקהיר, אמר משעל כי הוא יפעל למען הצלחת הדיאלוג. "קראתי לצדדים ליצור אווירה נוחה שישרת את הצלחת הדיאלוג", אמר. "שמתי דגש בקריאתי על הפסקת המעצרים והפעילות הביטחונית נגד אנשי חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים בגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully