וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים לדוד השמש

לי רותם

4.11.2008 / 8:45

דוד שמש הוא מובן מאליו במחוזותינו, ומי שאין לו כזה נחשב לבזבזן וחסר מזל. אבל האם הקונספט של מים מתחממים על הגג הוא חיובי בלבד או שהוא מסתיר כמה חסרונות משמעותיים, לנו ולסביבה?

בעד: אנרגיה זמינה ללא המתנה

אח, דוד שמש. יש כל כך הרבה דברים טובים להגיד עליו וכל כך מעט ביקורת. הוא רחוק מהעין אבל מסדר לנו את החיים ודואג שיהיה לנו נעים במקלחת. והוא בהחלט עושה נעים, גם לנו וגם לסביבה. בראש ובראשונה, דוד השמש החביב מעולה לקמצנים ולחסכנים. המתקן הפשוט הזה מאפשר שימוש באנרגיה זמינה וחינמית – אנרגיית השמש, שזה מחד מצוין לכיס שלנו ומאידך מצוין לארנק העולמי. חימום המים בדוד השמש הוא זול משמעותית לאורך זמן, מאשר בדוד חשמלי, והמים חמים לפחות באותה מידה מבלי שנשקיע שקל בארון החשמל.


ואם בעניינים פרקטיים עסקינן, הרי שחשוב לזכור שכשאין תלות בחשמל, אין בעיה לחמם את המים גם במקומות נידחים שלא מגיעים אליהם חוטי חשמל, ובלבד שיש בהם אור שמש. וטיעון חזק יותר, אם קיים כזה, הוא שכשאין תלות בחשמל, הפסקות חשמל, ברקים ורעמים ושאר בעיות הקשורות בזוג הליצנים תקע ושקע אינן יכולות להשפיע על הסיבון והחפיפה שלכם, גם אם ינסו.


וכל זה, ועוד לא אמרנו מילה על איכות הסביבה. עובדה היא, שבשימוש במתקנים סולריים לחימום המים לא נעשה שום שימוש בחשמל או בדלק, ואין צורך להשתמש במקורות מתכלים, כך שאין מעמסה נוספת על המאגרים הללו, המצטמצמים גם כך. הידעתם? ישראל נחשבת למדינה המתקדמת ביותר בעולם בכל הקשור בשימוש באנרגיית שמש לחימום מים. ותכלס, מקלחת חמה היא הרבה יותר נעימה כשחושבים בכמה חשמל אנחנו לא משתמשים עכשיו וכמה זה לא עלה לנו לחמם את המים. נסו את זה בבית.

נגד: ואם ביום שלישי אין שמש?

נכון, נכון. כל הטיעונים בעד דוד שמש ככזה שמנצל את אור השמש החינמי לצרכי חימום המים הם בלתי מנוצחים. חוץ מאשר דבר אחד קטן: מה עושים אם אין שמש? דוד שמש לעד יצריך גיבוי של דוד חשמלי, אחרת בימי החורף האפרוריים, בימים הקרים ובלילות אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עוברים מקלחת קרה ללא מטרה. אם כן, זה מעביר את התלות שלנו מחשמל לשמש, ולפחות באחד מהם אנחנו יכולים לשלוט.


ואחרי שהחלטנו שלא נעים לנו להיות תלויים בשמש בלבד, התקנו גם בוילר בבית, וזה כבר עולה לנו כסף רב, הן בהתקנה והן בשימוש היומיומי. אבל אם זה יקר, כדאי לכם לבדוק כמה עולה התקנת דוד שמש ראשון על הגג, או אפילו מהי עלות התיקונים כשיש בעיה. כי דוד שמש יכול להיות התקן אמין כמו דוד אהוב, אבל ברגע שהוא מתבלה מתחילות הצרות, והן מתבטאות בעיקר בג'ובות. כך שהוצאות אינן באמת נמוכות משמעותית, אלא מסתכמות בעלות ראשונית גבוהה ובתיקונים מעל הגג.


ודבר אחרון ולא חביב בכלל: דוד השמש הוא יצור מכוער למדי שאם לא היה עושה עבודה טובה כבר מזמן היו מוקיעים אותו ממחוזות האדריכלות. לפחות אחד מסוגו מתלבש על כל גג ישראלי, מלווה בזוג קולטי שמש ענקיים ומסנוורים, והופך את גגות ארצנו לקטסטרופה נופית. יוצאי הדופן היחידים בישראל הם גגות הרובע היהודי בירושלים, שם ניסו להציל את האופי של השכונה והגגות בני המזל נותרו עירומים מכל מתקן ודוד. ואנחנו אומרים: אי אפשר לעשות אותם בוורוד?

  • עוד באותו נושא:
  • דוד שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully