וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמסטר בסכנה: הסגל הזוטר ישבש הלימודים

נעמה טלמור

3.11.2008 / 13:32

הסגל הזוטר באוניברסיטת ת"א יקיים שביתת אזהרה ביום חמישי במחאה על אי מתן תקציבים. "אם לא נקבל את הכסף, נצא לשביתה מלאה"

חברי הסגל הזוטר הודיעו היום (שני) כי ביום חמישי יקיימו שביתת אזהרה באוניברסיטת תל אביב. חברי הסגל הזוטר יקיימו אסיפות הסברה בין השעות 12:00 ל-14:00 ולא ילמדו. הם דורשים לקיים את ההסכם שנחתם עמם לפני כחצי שנה, לאחר שנודע להם שההסכם לא יקוים. לטענת נציגי הסגל, התוספת התקציבית שראש הממשלה אישר להעביר לאוניברסיטאות אינה כוללת אותם.

"במידה שהעניין לא ייפתר נצא לשביתה כללית", אמרו גורמים בסגל הזוטר, והזהירו כי צעדים דומים צפויים גם באוניברסיטאות האחרות. דני שרפוך, יו"ר הסגל הזוטר בתל אביב אמר כי "חברי הארגון שלנו קצו בהעסקה פוגענית, בפיטורים מדי קיץ ובעבודה ללא זכויות סוציאליות".

אמש נערכה פגישה בין יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' מנחם מגידור לבין נציגי הסגל הזוטר. בפגישה מחו נציגי הסגל על הזמן הרב שחלף מבלי שקוים ההסכם שמקנה להם העסקה תקנית. פרופ' מגידור ביקש ארכה של 24 שעות.

במאי השנה נחתם הסכם בין ראשי האוניברסיטאות ונציגי הסגל הזוטר. שרת החינוך יולי תמיר, אמרה כי חברי הסגל הזוטר נוצלו וקופחו במהלך כל השנים באקדמיה הישראלית. "זהו לא תיקון קוסמטי", אמרה אז, "מדובר בתיקון עומק הפותח פתח לתהליך של הבנה מחודשת על משמעותו וחשיבותו של הסגל הזוטר באוניברסיטאות".

גיל גולדנברג יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב אמר כי "מצבו העגום של הסגל הזוטר באוניברסיטאות הוא ההוכחה לכך שההסכם אשר נחתם בין משרד האוצר לבין האוניברסיטאות בשבוע שעבר הוא בגדר פיתרון נקודתי. נראה כי הלקחים לא הופקו ושוב אנו נמצאים בפני איומי השבתה". בועז טופורובסקי יו"ר התאחדות הסטודנטים הוסיף כי "יש לקיים את ההסכם עם הסגל הזוטר ובנוסף אני קורא לסגל הזוטר לנהוג באיפוק ולמצות את כל האופציות לפני נקיטת עיצומים הפוגעים בסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully