וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הונתה עובדים זרים במאות אלפי דולרים

נתיב נחמני

3.11.2008 / 13:03

תושבת ירושלים הורשעה בהונאת עובדים זרים במאות אלפי שקלים ונדונה לעבודות שירות. היום היא נעצרה בגין אותן החשדות בדיוק

תושבת ירושלים בת 50 ובנה נעצרו היום (שני) בחשד להונאת מאות עובדים זרים. האישה חשודה שיחד עם בנה ושני עובדים זרים נוספים הם הונו עובדים זרים שביקשו להביא את בני משפחתם לישראל, וזאת בתמורה לאלפי דולרים. החשודה, דליה בראל מוכרת למשטרה, והיום היא ובנה יובאו לבית משפט השלום ברמלה להארכת מעצרם.

זאת הפעם השלישית בשנתיים האחרונות שחוקרי מנהלת ההגירה עוצרים את בראל בחשד להונאת עובדים זרים. הפעם חושדים חוקרי ההגירה כי בנוסף להונאת העובדים היא אף השתמשה באישורים של קשישים ונכים הזכאים לסיוע כדי לייבא עובדים נוספים ארצה.

בראל חשודה שבאמצעות סוכני שטח, עובדים זרים בעלי ותק, היא נהגה לאתר עובדים זרים המבקשים להביא את קרובי משפחתם לישראל. בראל טענה בפני אותם האנשים שבכוחה לעזור להם, זאת בתמורה ל-8,000 דולר. על פי החשד, לאחר שגבתה מקדמה בגובה 5,000 דולר, היא הגישה לאותם המבקשים מסמך מזויף של משרד הפנים המעיד על זימון קרוב המשפחה לישראל. "לאחר מכן העובדים היו נותנים לה את יתרת הכסף, אך בפועל שום דבר לא היה קורה", סיפר לוואלה! חדשות רב פקד דודי פרץ, קצין חקירות במנהלת ההגירה.

בראל חשודה גם כי נהגה לאתר אזרחי ישראל שזכאים לסיוע סיעודי מעובד זר, אך לא מנצלים את הזכאות, והשתמשה באישורים שלהם כדי לייבא עובדים אותם היא ייעדה לעבודות אחרות. על פי החשד, היא נהגה לשלם לאותם הזכאים סכום של עד 1,500 דולר לאישור. לעתים היא אף הגיעה עם אותו הזכאי להסדר במסגרתו העובד יעבוד חלק מהזמן בביתו ואת שאר הזמן אצלה.

לחוקרי ההגירה יש היסטוריה ארוכה עם החשודה. לפני שנה בדיוק היא הורשעה יחד עם אחרים במרמה בנסיבות מחמירות ובזיוף כאשר פעלה באותה השיטה בה היא חשודה היום. אז היא נדונה לשישה חודשי מאסר שהומרו לריצוי בעבודות שירות ולקנס בגובה 137 אלף שקל. מאז ועד היום הצטברו במשטרה מעל 70 תלונות זהות נגדה, "אנחנו מאמינים שעד לתום החקירה אנחנו נאתר עשרות עובדים זרים נוספים ואולי גם מאות שהיא הונתה", סיכם פרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully