וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: נחשף החשוד בריגול למען ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.11.2008 / 11:23

עלי ג'ראח חשוד כי עקב אחרי בכירי חיזבאללה בלבנון. עוד דווח כי הוא קרוב משפחה של אחד ממבצעי הפיגוע ב-11 בספטמבר

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (שני) כי האזרח הלבנוני החשוד בריגול לטובת המודיעין הישראלי הוא עלי ג'ראח. לפי העיתון, ג'ראח נעצר בחודש יולי ברובע הדרומי של ביירות לאחר שהצטבר מידע לפיו הוא מעורב במעקב אחר בכירי חיזבאללה, והוא הועבר לכוחות הביטחון הלבנוניים. לדברי המקורות, הוא הודה במיוחס לו.

העיתון, המקורב לחיזבאללה, דיווח עוד כי ביומיים הראשונים להיעלמותו לא ידעה משפחתו היכן הוא נמצא, ולכן היא יצרה קשר עם גורמי הביטחון בלבנון. אלה בדקו ומצאו כי המקום האחרון שבו נקלט הטלפון הנייד שלו היה אזור מחנה הפליטים הפלסטיני שתילא.

מקורות המעורבים בחקירתו של ג'ראח מסרו כי הוא הודה כי גויס על ידי המודיעין הישראלי באמצע שנות השמונים והוטלה עליו משימה לאסוף מידע על הארגונים הפלסטינים הפועלים בלבנון וסוריה. בשנים האחרונות הוא עקב אחר בכירי חיזבאללה. לפי המקורות, המודיעין הישראלי סיפק לו אמצעים טכנולוגים מפותחים למטרה זו. העיתון דיווח עוד כי לאור הודאתו של ג'ראח, נעצר באחרונה גם אחיו יוסף בכפר אל-מרג' בחשד שסייע לו.

בתוך כך, העיתון הלבנוני בשפה האנגלית "דיילי סטאר" דיווח הבוקר כי שני האחים הם קרובי משפחתו של אחד ממבצעי הפיגוע ב-11 בספטמבר 2001 בארצות הברית. מקור ביטחוני מסר לעיתון כי השניים הם קרוביו של זיאד ג'ראח, הלבנוני שסייע לחטוף את טיסה 93 שהייתה אמורה להתרסק בבית הלבן אולם בסופו של דבר התרסקה בפנסילבניה. משפחתו של ג'ראח הכחישה בעבר כי הוא היה מעורב בפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully