וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת עימות? פונה עוד מאחז בגדה

יהושע בריינר

3.11.2008 / 10:46

לאחר שאתמול הוחלט על הפסקת סיוע למאחזים, פינו כוחות גדולים את המאחז רכס מגרון. הרב דב ליאור קרא "לבוא לעזרת היישוב"

כוחות גדולים של צבא ומשטרה פינו הבוקר (שני) את המאחז רכס מגרון, מצפון לרמאללה. הפינוי עבר ללא התנגדות מיוחדת. כוחות הביטחון מנסים למנוע כניסה של פעילי ימין למקום. המאחז הבלתי חוקי הוקם לפני כחצי שנה סמוך למאחז מגרון הוותיק יותר. במקום נמצאים מספר מבנים, בהם גם מבני בטון. תנועת הימין "נאמני ארץ ישראל" גינתה את פינוי המאחז ומסרה כי "כל נסיון לבלום את תנופת ההתיישבות יתקבל בהרחבת כל המאחזים ביהודה ושומרון". בעבר הצהירו מנהיגי הימין הקיצוני כי יגבו "תג מחיר".

הרב דב ליאור, יו"ר ועד רבני ישע ורב קריית ארבע, קרא אתמול לחיילים לסרב פקודה, וקרא למנוע פינויים במגרון. ליאור הוציא "גילוי דעת תורה", שבו כתב כי "בעקבות השמועות על רצון להוציא לפועל את הרס היישוב מגרון, באצטלה של אמירה על העתקת היישוב למקום אחר, יש לחזור ולהדגיש שאין שום היתר להחריב שום ישוב בארץ ישראל. אסור לתת יד בכל צורה שהיא להגליית יהודים והחרבת יישובים. מכאן, קריאת קודש לכל מי שיכול למנוע את הגזירה הזו, ושבנוסף לאיסורה גם מסוכנת לביטחון עתידנו, יש לעקוב אחר הודעות קריאה לעזרה מנקודות היישוב ולבוא לעזרת ה' בגיבורים".

אתמול התקיים דיון מיוחד בממשלה בנוגע לאלימות המתנחלים בגדה המערבית. ראש השב"כ יובל דיסקין תיאר תרחישים של פינוי יישובים נוספים בגדה ואמר: "אם יהיה פינוי של מאחזים ויישובים, היקפי העימות בין פעילי גבעות לכוחות הביטחון יהיו גדולים יותר ממה שיש היום ומה שהיה בהתנתקות". דיסקין גם הזהיר מפני רצח פוליטי: "דווקא היום, ערב רצח רבין, אנו מזהים נכונות בקרב הימין הקיצוני להשתמש בנשק חם כנגד מנהיגים בניסיון לסכל תוכנית מדיניות". בתום הישיבה, הממשלה החליטה להפסיק את הסיוע הישיר והעקיף למאחזים הבלתי חוקיים. הממשלה גם החליטה על הגברת האכיפה בשטחי הגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully