וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לא מתרגש מתמיכת צ'ייני במקיין

טלי גולדשטין

2.11.2008 / 21:45

לאחר שבמהלך רוב הקמפיין של מקיין נשאר צ'ייני מאחורי הקלעים, היום הוא הכריז באופן פומבי על תמיכתו במועמד הרפובליקני

יועציו של ברק אובמה מיהר לנצל היום (ראשון) את הכרזת התמיכה הפומבית של סגן הנשיא דיק צ'ייני בג'ון מקיין ולשים אותה ללעג. צ'ייני, בהופעה נדירה בציבור, החליט לטוס לעיר הולדתו וויומינג ולנאום בעצרת תמיכה בצוות הרפובליקני. "ג'ון הוא אדם המבין את הסכנה העומדת בפני אמריקה", אמר צ'ייני. "הוא אדם שעמד פנים מול פנים מול הרשע ולא נכנע, הוא אדם שמרגיש בנוח עם האחריות מאז התגייס לצבא בגיל 17. הוא זכה בתמיכתה שלנו ובאמון שלנו. הגיע הזמן להפוך אותו למנהיג המדינה", הכריז צ'ייני אמש .

תמיכת צ'ייני עשויה לעזור למקיין בקרב ציבור הרפובליקנים הנאמן אך לא בקרב אלו שאיבדו אמונם בממשל בוש-צ'ייני או בקרב העצמאים הזועמים על שמונה השנים האחרונות. מקיין עצמו השקיע מאמצים רבים בניסיון להרחיק עצמו ממשל בוש ואפילו אמר בעימות האחרון כי הוא אינו בוש, אחד הנשיאים הכי פחות פופולריים בהיסטוריה.

צוות אובמה, שהסיסמה שלו היא שמקיין ימשיך את ממשל בוש-צ'ייני, מיהר לאחר דברי צ'ייני, לעלות ליוטיוב תשדיר שתוקף את נאום צ'ייני. בתשדיר בן 30 השניות נאמר: "ברק אובמה. נתמך על ידי וורן באפט וקולין פאוול. מיהו התומך האחרון במקיין?"

צ'ייני כבר הכריז בעבר על תמיכתו במקיין, אך בדומה לבוש הוא נמנע מהופעות במהלך הקמפיין במהלך החודשיים האחרונים. החלטתו להשתתף בעצרת, התקבלה חלקית על ידי רצונו להביע תמיכה במועמדים הרפובליקניים לקונגרס וחלקית בשל רצון לסכם את הקריירה שלו. צ'ייני יפרוש מהחיים הפוליטיים ביום ההשבעה, ה-20 בינואר.

צ'ייני הזכיר בנאומו גם את שרה פיילין, הקרובה יותר בעמדותיה לעמדותיו מאשר מקיין, "אני נלהב לתמוך בג'ון מקיין ואני מרוצה מבחירתו בשותפה למרוץ, סגנית הנשיא הבאה שלנו , הלוא היא המושלת שרה פיילין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully