וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדד ואיתם פורשים מהאיחוד הלאומי-מפד"ל

פנחס וולף

2.11.2008 / 22:07

יום לפני שסיעות האיחוד הלאומי-מפד"ל צפויות להכריז על איחוד, הודיעו שני חברי הכנסת על פרישה. איתם מתכוון להצטרף לליכוד

ח"כ אריה אלדד הודיע היום (ראשון) לאיחוד הלאומי-מפד"ל שלא ירוץ איתם בבחירות הקרובות, משום שלטענתו מדובר ברשימה סקטוריאלית ללא נציגות חילונית. מחר, לאחר מסיבת העיתונאים של האיחוד הלאומי-מפד"ל, הוא צפוי להודיע על המשך דרכו הפוליטית. אלדד הקים בינואר השנה את מפלגת התקווה, איתה קיווה לרוץ ברשימת האיחוד הלאומי.

אלדד מצטרף לח"כ אפי איתם, שהחליט גם הוא לפרוש ממפלגת אח"י שהקים ומסיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, והוא ככל הנראה יתמודד בפריימריז של הליכוד במטרה לרוץ לכנסת במסגרת רשימת המפלגה.

מקורביו אומרים כי הסיבה לפרישה היא החלטת המפלגה המאוחדת של האיחוד הלאומי-מפד"ל לבחור את נציגיהם באמצעות ועדה מסדרת ולא בפריימריז, השיטה בה דגל איתם. בנוסף, איתם כועס גם על כך, לטענתו, שהסיעה המאוחדת מבקשת להישאר סקטוריאלית דתית-לאומית, ובכך היא מקשה על חילוניים-לאומיים להתמודד מטעמה לכנסת.

מלבד הערך האלקטוראלי שאיתם יכול להביא לליכוד, הוא עשוי גם להביא עמו תקציב של כשני מיליון שקל נוספים שהליכוד יזדקק להם מאוד כמפלגה מצומקת מנדטים.

במפלגת קדימה מגיבים בביטול לחיזוק תנועת הליכוד על ידי גורמים פוליטיים שונים. לדברי גורם בקדימה, "הימין הקיצוני חוזר ובגדול. אט אט נחשף הציר משה פייגלין, בני בגין, בנימין נתניהו ואפי איתם. עכשיו זה ברור שבחירתו של הציבור בישראל היא בין המרכז השפוי בראשות לבני וקדימה, לבין הימין ההזוי בראשות ביבי והליכוד".

ארבע מפלגות האיחוד הלאומי-מפד"ל, המפד"ל, מולדת, תקומה ואח"י, צפויות להודיע מחר על איחוד. על תפקיד יו"ר המפלגה יתמודד כנראה זבולון אורלב, ויתכן שגם אורי אריאל ובני אלון. את הרכב רשימת המפלגה לכנסת תקבע כנראה מועצה ציבורית שבה יישבו כ-30 איש, בהם אנשי ציבור, אקדמאים רבנים ודמויות מסורתיות. המפלגה החדשה שמה בראש סדר העדיפויות שלה את נושאי הזהות היהודית, החינוך והחברה, ואת סוגיית ארץ ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully