וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוש: "בקרוב לא יהיו ראשי ערים חילונים"

פנחס וולף

2.11.2008 / 20:36

המועמד לראשות עיריית ירושלים דיבר בכנס חסידים ורמז כי החרדים עומדים להשתלט על המדינה: "אנחנו מתרבים בקצב מהיר"

מערכת וואלה!

(תרגום ועריכה: ארנון מעוז)

"בעוד 10 שנים לא יהיה חילוני בשום ראשות עיר בכלל, אולי רק באיזה כפר עזוב", כך אמר אמש (שבת) המועמד לראשות עיריית ירושלים מאיר פרוש בכנס בחירות של חסידי בעלז בעיר. פרוש פנה לחסידים ביידיש ואמר: "מורי ורבותי, תראו מה מתרחש פה. אנחנו הרי גדלים ומתרבים בקצב מהיר, בלי עין הרע, ובעוד 10 שנים לא יהיה חילוני בשום ראשות עיר בכלל".

פרוש המשיך ואמר: "בירושלים יש מועמד חרדי כבר חמש שנים, ויהיה גם בעוד חמש שנים. לא רחוק מכאן, בעיר בית שמש, בעזרת השם תוך 10 ימים יש ראש עיר חרדי, וכן הלאה... פעם יהיה דתי ופעם יהיה חרדי לא יהיה דבר כזה ראש עיר חילוני".

פרוש אמר בתגובה כי "האמירה מתייחסת רק לערים שאליהן נוהר הציבור החרדי ולא לכל ערי ישראל". לדבריו, "ביצוע ההקלטה מעיד על הלחץ של ניר ברקת מהברית בין חרדים לדתיים-לאומיים בירושלים ועל אובדן התמיכה בו בציבור הדתי-לאומי. זו צביעות להניח שלניר ברקת מותר לדבר על ירושלים חילונית ואילו לנו אסור ליצור ברית בין חרדים לדתיים-לאומיים. גם חילונים מוזמנים להצטרף לברית זו, ולשמחתי יש לי גם תומכים רבים כאלה. בכל מקרה - ברור שיום אחרי הבחירות אהיה ראש העירייה של כולם – חילונים, דתיים וחרדים – מי שיבחרו בי ומי שלא יעשו זאת".

סער נתנאל חבר מועצת עיריית ירושלים הגיב הערב לדבריו של פרוש, ואמר כי "סוף סוף יצא המרצע מן השק. מתברר כי האיור החייכני המופיע במודעות הבחירות של פרוש, צוחק למעשה על הציבור החילוני שמאמין לו".

פרוש ניסה לאחרונה להתחבב על הציבור החילוני בירושלים והבטיח כי בתור ראש עיר יכבד את הסטטוס-קוו ביחסים בין חילונים לחרדים בירושלים. יריבו במירוץ ניר ברקת האשים אותו כי בתור ראש עיר הוא יביא להשתלטות החרדים על ירושלים ולהגירה שלילית של תושביה החילונים של הבירה.

בתוך כך, פרוש נאלץ להתמודד עם קשיים גם בזירה החרדית. לאחרונה דווח כי מנהיגי הזרם הליטאי הביעו הסתייגות ממועמדותו של פרוש, המשתייך לזרם החסידי. עם זאת, פרוש זכה בתמיכה פומבית מצד מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף. בשבוע האחרון השקיע פרוש מאמצים ניכרים לזכות בתמיכתו של הציבור הדתי-לאומי, שגם רבים ממנהיגיו הביעו הסתייגות ממועמדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully