וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה איחרה לדיון - החשודים שוחררו

נתיב נחמני

2.11.2008 / 19:50

החשודים נעצרו בחשד להצתות בתי ערבים בשכונת התקווה. לקראת סוף היום, השופט קבע שהמשך מעצרם ללא דיון הוא אינו חוקי

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום שלושה צעירים החשודים בהצתת בתי ערבים בשכונת התקווה בתל אביב כיוון שהמשטרה איחרה להגיש את הבקשה להארכת מעצרם.

השלושה נעצרו יחד עם שלושה צעירים נוספים תושבי השכונה, כולם בני 17-19, לפני כשבועיים בחשד שיידו בקבוקי תבערה לעבר שתי דירות. לטענת המשטרה הצעירים פעלו על רקע לאומני, זאת למרות שהתברר כי באחת מהדירות התגוררו יהודים. ,"החשודים פעלו על רקע גזעני נטו ומתוך ידיעה שמדובר בבתים בהם מתגוררים אזרחים ערבים", נכתב בבקשת המשטרה הראשונה להארכת מעצרם.

מאז שנעצרו, מעצרם הוארך מספר פעמים עד להיום בבוקר, אז הובאו שוב לבית משפט השלום בתל אביב, שם התכוונה המשטרה להאריך את מעצרם פעם נוספת לצורך המשך החקירה. שלושת החשודים, ועורכי דינם המתינו לדיון בבקשת המשטרה להארכת מעצרם אך זה לא הגיע. בשעה 15:36 בדיוק, כשלא נותרו עצורים נוספים ונציג המשטרה לא נראה באולם קבע השופט בני שגיא שהמשך החזקתם במעצר הוא אינו חוקי ונאלץ לשחררם בערבות.

"מלכתחילה התנהלות המשטרה בתיק הייתה שערורייתית", טען היום עורך דינו של אחד מהחשודים, גיא פרידמן, "אני שמח שבית המשפט לא אפשר את המשך הסאגה". מהמשטרה נמסר כי התיק נידון בבית המשפט לנוער ובבית משפט השלום בתל אביב במקביל. "עוד בשעות הבוקר החוקרים הסבירו בבית המשפט לנוער שעד השעה 12:00 עליהם להגיע לבית משפט השלום בעיר, אך הם עוכבו. כשראו שהם מאחרים לדיון התקשר אחד הקצינים לבית משפט השלום להודיע על העיכוב אך הדבר לא עזר", נמסר מהמשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully