וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק שקנאי

אייל דץ

2.11.2008 / 22:00

לאחר התערבות של השר גדעון עזרא, הושג פתרון לירי בשקנאים בעמק החולה: לעופות יסופק מזון כדי לאפשר להם להמשיך בנדידה

הושג פתרון לבעיית הירי בשקנאים באזור עמק החולה ועמק החוף. כך הוחלט הערב (ראשון) בתום ישיבה שהתקיימה בנוכחות השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, נציגי משרדו, נציגי החברה להגנת הטבע, משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים.

כזכור, בשבועות האחרונים מצאו את מותם עשרות שקנאים בעקבות ירי שנעשה במטרה להבריחם מבריכות הדגים אליהם הם התקרבו במטרה למצוא מזון כדי שיוכלו להמשיך בנדידתם. במפגש היום הוחלט כי רשות הטבע והגנים, בשיתוף עם משרד החקלאות, יספקו לשקנאים מזון על ידי האכלה של דגים בכמות מספקת שתאפשר לשקנאים לצבור כוחות ולהמשיך בנדידתם.

הפתרון הושג בעקבות פנייה של מנכ"ל החברה להגנת הטבע, גרשון פלג, אל השר עזרא ואל שר החקלאות, שלום שמחון, בבקשה לטפל בנושא באופן מיידי. בפנייה לעזרא נכתב: "כ- 2,000 שקנאים שוהים כרגע בעמק החולה, חוף הכרמל ובאזור עכו. השקנאים פושטים על ברכות הדגים בהעדר אלטרנטיבה אחרת למזון".

השקנאים ימשיכו לנדוד

פלג הדגיש בפני השר, כי "כל יום שעובר מגביר את הרעב אצל השקנאים ומגדיל את פוטנציאל הנזק שלהם. בעמק החולה הדייגים לקחו את החוק לידיהם ומאז יום כיפור ועד היום ירו, ועדיין יורים, בניגוד לחוק ובניגוד לאמנות בינלאומיות שנחתמו על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד החוץ, בעשרות שקנאים. שקנאים רבים נוספים נהרגו מהתחשמלות והתנגשויות בקווי מתח, תוצאה מלחץ בעקבות הירי. אבקש את התערבותך המיידית". כרמור בעקבות המכתב, יזם השר עזרא את הפגישה היום שבמהלכה הוחלט לסייע לשקנאים הרעבים.

דן אלון, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, שנכח בישיבה, אמר בתגובה לסיכום, כי "אנחנו מקווים כי הדגים החסרים יסופקו באופן מיידי, כדי שיהיה אפשר לאפשר לכל השקנאים התקועים כיום בארץ, כ – 2000-3000 במספר, להמשיך דרומה לכיוון אפריקה, וכמו כן מקווים כי יופקו הלקחים מהשנה הקשה שעברה עלינו ועל השקנאים לקראת עונת הנדידה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully