וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "החוק מתיר להמשיך המו"מ עם סוריה"

עדי שמחוביץ

2.11.2008 / 16:31

בתגובה לפניית ח"כ לבנת, היועץ המשפטי קבע כי אין מניעה חוקית לממשלת המעבר בראשות אולמרט לקיים מגעים מדיניים

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע היום (ראשון) כי אין מניעה חוקית שמשלת המעבר בראשות אהוד אולמרט תנהל מגעים מדיניים. בתשובה לפנייתה של ח"כ לימור לבנת (ליכוד)
כתב מזוז כי בית המשפט העליון פסק בעבר כי לא קיימת הגבלה פורמלית על ממשלת מעבר לקיים מגעים מדיניים. עם זאת, מזוז הבהיר כי בית המשפט גם פסק כי על ממשלת מעבר לנהוג "באיפוק", אולם לא פירש את תכלית הפסיקה.

לבנת פנתה אל מזוז באמצע שבוע שעבר בדרישה להנחות את אולמרט שלא להמשיך במשא ומתן עם סוריה והרשות הפלסטינית. "לתהליכים האמורים עלולות להיות תוצאות שישפיעו השפעה ניכרת על עתידה של המדינה במשך שנים רבות. אין בניהול משאים ומתנים מאין אלה דחיפות או צורך ציבורי חיוני, ולפיכך אין ממשלת מעבר רשאית לעסוק בהם על פי הדין", כתבה לבנת בפנייתה.

הביקורת של ח"כים בימין על פעילות ממשלת המעבר בראשות אולמרט התעוררה בעקבות דבריו בפתיחת מושב החורף של הכנסת, לפיהם ממשלתו תמשיך לקבל החלטות. לדבריו, "התחושה של קיפאון טרום בחירות היא תחושה מטעה. ההחלטות יתקבלו והמדינה תנוהל". כמו כן, אולמרט צפוי לצאת בתקופה הקרובה לוושינגטון, שם ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. גם מזכירת המדינה קונודליזה רייס עתידה להגיע לישראל ותדון עם אולמרט על נושאים מדיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully