וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נגד אגד

אייל דץ

3.11.2008 / 14:54

האוטובוסים החדשים של חברת אגד לא עמדו בתקן זיהום האוויר, למרות שהתבקשו לרכוש אוטובוסים מזהמים פחות

המשרד להגנת הסביבה הגיש בשבוע שעבר כתב אישום חמור נגד חברת התחבורה "אגד" בגין מה שהוא מכנה: "גרימת זיהום אוויר חזק או בלתי סביר" וכן בשל "הפרת הוראות צו אישי". זאת משום ששתי העבירות הן בניגוד לחוק למניעת מפגעים. בנוסף לאגד נתבעים גם שניים ממנהליה באותה תקופה. אגד מואשמת בכך שלא עמדה בתקן זיהום האוויר, זאת מכיוון שכאשר התבקשה החברה לרכוש אוטובוסים עם מנוע "יורו 4" הנחשבים למזהמים פחות, על פי החוק למניעת מפגעים, היא לא עשתה זאת.

על-פי כתב האישום, למרות שהחברה התבקשה כבר באוקטובר 2005 לרכוש אוטובוסים מדגם "יורו 4", החליטו מנהלי החברה להצטייד לקראת שנת 2006 ב- 170 אוטובוסים חדשים, כששניים מהם בלבד הם מהדגם הנדרש. יש לציין כי זיהום האוויר שנגרם מהשימוש באוטובוסים העומדים בתקן "יורו 3", גבוה בעשרות אחוזים מאשר בדגם "יורו 4".

מחברת אגד נמסר בתגובה כי "נושא הגנת הסביבה מצוי בראש סדר העדיפויות של אגד ולראייה, אגד היה הראשון מבין חברות התחבורה הציבורית בישראל, שהצטייד באוטובוסים העומדים בתקן יורו 5 במהלך שנת 2008-2009. ככלל, ההצטיידות באוטובוסים חדישים מתואמת עם משרד התחבורה, אשר עומד בראש קרן ההצטיידות ומנחה אותה. אגד עומד בתקנים המחמירים ביותר הנוגעים לשמירה על הסביבה וכל זאת כאמור, תחת הנחייתו של משרד התחבורה.

עד למתן התגובה, טרם הגיע לידינו כתב התביעה ולכשיגיע, היועצים המשפטיים של אגד יגיבו בצורה עניינית בבית המשפט ויוכיחו כי אגד פעל כראוי ומבלי להפר את הצווים האישיים בעניין זה. אינני מעוניין להרחיב את היריעה מעבר לכך באמצעי התקשורת וליטול חלק בספין התקשורתי המתוזמן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully