וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני המילואים: "הממשלה מצפצפת עלינו"

יהושע בריינר

2.11.2008 / 12:46

נציגי המילואימניקים עתרו לבג"ץ בדרישה לחייב את הממשלה לקיים את החלטותיה ולהעניק להם סל הטבות. "אנחנו מרגישים מנוצלים"

ארגוני המילואים עתרו היום (ראשון) לבג"ץ בדרישה לחייב את הממשלה לקיים את החלטתה ולתת הקלות לאנשי המערך. העתירה הוגשה לקראת דיון הצפוי בדצמבר בבית המשפט העליון בדבר מתן הקלות במס הכנסה לחיילי המילואים. ארגון המילואים "בלת"ם" וח"כ אבשלום וילן (מרצ) דורשים לאפשר מתן הקלות לכלל המשרתים, זאת בניגוד לעמדת הצבא שקבע כי רק אדם ששירת יותר מ-22 יום בשנה זכאי להטבה.

בינואר החליטה הממשלה להעניק "סל הטבות" לחיילי מערך המילואים. בין היתר הוחלט על מתן פטורים והנחות בתשלום אגרות רישיון, סיוע בשכר לימוד לסטודנטים, הנחות על אגרות משרד הפנים ועדיפות במכרזים ובמשרות בשירות הציבורי. לטענת ארגוני המילואים, בפועל ההטבות אינן מיושמות.

"בפנינו תמונה עגומה שבה מתי מעט משרתים במילואים", כתב עו"ד שי דדוש בעתירה, "מעטים שביטחון המדינה מונח על כתפיהם שנפגעים כלכלית, תעסוקתית ואקדמאית, מעטים שמרגישים מנוצלים או 'פראיירים', תחושה שמתורגמת לעיתים להשתמטות ממילואים".

"חוק המילואים הושג לאחר מאבק עיקש של שמונה שנים", אמר לוואלה! חדשות יו"ר ארגון "בלת"ם", רועי רון, "אם הממשלה לא מסוגלת ליישם את החלטתה, אנו תוהים מה עתידם של סעיפי החוק הכבדים יותר תקציבית. אנו קוראים לממשלה ליישם את החלטתה לאלתר, לחזק את מערך המילואים ולא להמשיך ולצפצף על המיעוט שנושא בנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully