וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לאסור את רה"מ ואת ראש השב"כ

עדי שמחוביץ

2.11.2008 / 12:07

ארגוני זכויות אדם עתרו נגד "מדיניות העינויים" הנהוגה בשב"כ בניגוד להחלטת בג"ץ מ-1999. "מדובר בביזיון חמור ושיטתי של בג"ץ"

הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, המוקד להגנת הפרט והאגודה לזכויות האזרח הגישו הבוקר (ראשון) עתירה לבית המשפט העליון נגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה אהוד אולמרט, השב"כ וראש השב"כ יובל דיסקין, "בשל אחריותם למדיניות המעניקה מראש אישורים להפעלת עינויים". את הבקשה הגיש מטעם הארגונים, עו"ד אביגדור פלדמן, ובה דורשים העותרים להטיל מאסר על ראש הממשלה אהוד אולמרט וראש השב"כ יובל דיסקין, ולהטיל קנסות על ממשלת ישראל והשב"כ.

בעתירה נטען, כי השב"כ וראש הממשלה מפרים החלטת בג"ץ לפיה אין לממשלה או לראשי השב"כ סמכות לקבוע הנחיות, כללים והיתרים לשימוש באמצעים פיזיים במהלך חקירה. לטענת העותרים, מאז ניתן פסק הדין, הצטברו אצלם ראיות ועדויות המוכיחות כי השב"כ מפר אותו באופן שיטתי. "הממשלה והשב"כ מבזים את ערכאת השיפוט העליונה בישראל. מדובר בביזיון חמור, מצטבר, עקבי ושיטתי, המעוגן בהנחיות ונהלים, והוא מחייב לפיכך אכיפה של פסק הדין באמצעים חריגים וחריפים הנהוגים במקרים ממין זה".

העותרים טוענים כי יש בידיהם ראיות הכוללות עדויות של חוקרי שב"כ בבתי משפט, עדויות של נחקרים ותגובות פומביות של השב"כ ומשרד ראש הממשלה. "מקורות מגוונים מצביעים על שימורה של שיטת הנהלים וההיתרים בשב"כ לעינוי נחקרים, וזאת בניגוד לפסק הדין, לדין הפלילי המקומי ולמשפט הבינלאומי. הבקשה מביאה ראיות המצביעות על מתן אישור לפגוע בנחקר, וזאת כשהאישור ניתן מראש על ידי הממונה על החוקר ואף על ידי ראש השב"כ עצמו, לפי נוהל קבוע – המוכר לחוקרים, לתובעים ולשופטים בשם הכללי 'נוהל חקירת צורך'".

בארגונים העותרים מזהירים כי מבצעי המעשים חשופים לחקירה והעמדה לדין פלילי בגין פשעים קיצוניים, במדינת ישראל או מחוצה לה, על פי הדין הישראלי ומכוח המשפט הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully