וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומה התנערה

ענת קם

2.11.2008 / 11:12

הקמתו של ועד עיתונאי מעריב שיוצא לדרך, והתכנסות עובדי הארץ שמאיימים לשבות אם ההנהלה לא תשתף איתם פעולה - התארגנויות העיתונאים מתרחבות

ועד הפעולה של עיתונאי מעריב יתכנס היום לאחר שהקמתו אושרה ברוב קולות באסיפה שהתקיימה בשישי האחרון בבית ההסתדרות בתל אביב. הקמת הוועד וההצטרפות להסתדרות אושרו בנוכחות עשרות מעובדי העיתון, בהם כמה מכותביו ועורכיו הבכירים, שמילאו טפסים והצטרפו להסתדרות. כוונת מובילי ההתארגנות היא לייצג את כל מחלקת התוכן של העיתון - כתבים, עורכים, מפיקים, צלמים וגרפיקאים.

בפגישה השתתפו גם נציגי ההסתדרות רפי בן דוד, עוזרו האישי של יושב הראש עופר עיני, והיועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עורך הדין שי תקן. בדיון העלו מספר הסתייגויות מכיוון הנוכחים, כמו החשש מפיטורים, שאלות על התועלת הצפויה ועוד. בישיבה הוחלט, כי בשבוע הקרוב יתמקדו בצירוף עובדים נוספים ולאחר מכן תחל העבודה השוטפת.

מהוועד נמסר בתגובה: "ההתארגנות הזאת חיונית וחשובה לעובדי מעריב ולעתיד העיתונות בארץ. התחושה כרגע היא שיש הסכמה כללית שזה מהלך נכון והשבוע הקרוב יהיה חיוני לצירוף כל העובדים".

עובדי הארץ דורשים: עדכון שכר שנתי

באותה השעה, התכנסו עובדי עיתון הארץ בבית סוקולוב בתל אביב. אריאל גוטליב, מחברי הוועד, הציג את ניסיונות ההתקשרות האחרונים בין הועד והנהלת העיתון. לדבריו, מספר ניסיונות לקבוע פגישות ולקבל ולקיים שיחות עם ההנהלה עלו בתוהו ולמעשה הפעם האחרונה בה הייתה הידברות בין הצדדים הייתה לפני למעלה מחודשיים.

בפגישה ביום שישי האחרון, שבה נכחו כ-60 מעובדי העיתון, החתים הועד את העובדים על מכתב למו"ל העיתון עמוס שוקן ובו הבעת תמיכה בארבע הדרישות העיקריות של הועד. בין הדרישות: עדכון שכר שנתי לכל העיתונאים שכולל הצמדה למדד ותוספות של אחוז וחצי למשכורת עד תקרה של 150 שקלים, קביעת רצפת שכר למשרות השונות של העיתונאים, הגדרת תחומי עבודה והיקפי משרות לעיתונאים ותשלום נוסף על כל עבודה נוספת וכן דרישה לפיה לא יבוצעו שינויים בתנאי ההעסקה על ידי ההנהלה, כולל פיטורים, ללא התייעצות עם הועד.
הועד שואף להשיג למעלה מ-200 מכתבים חתומים כאלה, שיועברו להנהלת העיתון ואם לא יינתן מענה מכיוונה או שיינתן מענה בלתי מספק, יינקטו צעדי עיצומים שונים. בין הצעדים ששוקלים לנקוט בוועד: אסיפות הסברה בזמן העבודה ועיצומים שונים עד לשביתה מוחלטת.

באסיפה האחרונה אושר הוועד החדש, שנבחר לאחר עזיבתם את העיתון של כמה מחברי הוועד הקודם, בהם מקימיו: יואב ריבק ויאיר טרצ'יצקי. שמונת החברים בוועד החדש הם: איריאל גוטליב, יאיר קלדור, אורנה רינת, הצלם תומר אפלבאום, אהוד עין-גיל, יעל גרינפטר, אור קשתי ורויטל זילונקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully