וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ מכחיש: "לא הוענק שום פיקדון לסוריה"

פנחס וולף

2.11.2008 / 9:42

לשכת אולמרט הכחישה את הדיווח לפיו רה"מ הציע לסוריה נסיגה מלאה מהגולן בתמורה למו"מ ישיר. "הפיקדון לא עלה לדיון באף אחד מסבבי המו"מ העקיף"

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

"בניגוד לדיווחים הבוקר, אנחנו שבים ומדגישים כי ראש הממשלה לא העניק שום פיקדון לסוריה בנושא רמת הגולן", כך נמסר הבוקר (ראשון) ממשרד ראש הממשלה בתגובה לדיווחים, לפיהם הציע אולמרט לסורים נסיגה מלאה מרמת הגולן בתמורה למשא ומתן ישיר. "הנוסחה היחידה שהשתמש בה במו"מ מול הסורים, כפי שדיווח גם לממשלה וגם לוועדת החוץ והביטחון, היתה 'העברתי מסר לאסד שאני יודע מה הוא רוצה ושהוא יודע למה אנני מצפה' – זה היה הבסיס לפתיחת המו"מ". נושא הפיקדון גם לא עלה לדיון באף אחד מסבבי המו"מ העקיף שנערכו עד כה".

הבוקר פורסם בגלי צה"ל כי אולמרט העביר מסר לסורים, לפיו אם יסכימו למשא ומתן מדיני ישיר, תסכים ישראל לנסיגה מלאה מכל רמת הגולן. זאת על אף התגברות ההתנגדות להמשך המגעים באופוזיציה. על פי הדיווח, מקורבים לאולמרט מסרו כי הוא צפוי להסכים לנסיגה לקווי 1967, וכי בנוסף לאפשרות הזו, בודקים בלשכת ראש הממשלה מספר אופציות נוספות, מתונות יותר. כמו כן, נמסר כי המגעים יתקיימו בתיווך ארצות הברית.

התנגדות בימין

דבר המו"מ העקיף בין ישראל לסוריה בתיווך טורקיה פורסם במאי השנה, אבל בפועל המגעים החלו כבר בפברואר. ביוני אמר אסד, כי סוריה דורשת שהמו"מ יתחדש מהנקודה בה הופסק לפני רצח ראש הממשלה יצחק רבין. לדברי אסד, רבין התחייב כי במסגרת הסכם שלום בין שתי המדינות, ישראל תיסוג מרמת הגולן עד קווי 4 ביוני 1967', ובתקופתו הגיעו הצדדים להסכמות על 80% מהסוגיות השנויות במחלוקת.

לפני כחודש אמר אסד כי "המשא ומתן בין ישראל לסוריה בתיווך טורקי הם בבחינת שיחות הכנה למגעים ישירים, אולם נזקק זמן ומאמץ נוספים לפני שיהפוך לישיר". לדברי אסד, המגעים הבלתי ישירים מתמקדים בהגדרת העקרונות שעליהם יתבסס המשא ומתן הישיר.

יו"ר ש"ס אלי ישי אמר בתגובה כי הוא יבקש מרה"מ לקיים דיון דחוף בנושא, בפורום ראשי סיעות הקואליציה. "לא ייתכן שנשמע עדכונים מדיניים דרך כלי התקשורת, ובכל מקרה אני מתנגד להמשך המגעים עם סוריה בתקופת ממשלת מעבר", אמר ישי.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "הצעת אולמרט פתטית ולא אחראית. ראש הממשלה סיים את תפקידו, והוא מבין שגם בתוך מפלגתו כולם מסתייגים. גם שרת החוץ יו"ר קדימה מסתייגת. שטחים תמורת שלום זה דבר שהוכח כבלתי אחראי".

ח"כ יובל שטייניץ מסר בתגובה: "התנהלותו המופקרת של אולמרט בנושא הסורי גובלת בפשע נגד הדמוקרטיה, ואולם הרפיסות הנמשכת שמפגינה יו"ר קדימה ציפי לבני בעניין וחוסר יכולתה לבלום את המהלכים מעידים על חולשתה המנהיגותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully